واکاوی نظر خانم بازیگر درباره ازدواج/ افسانه پاکرو نباید سرلوحه عده ای بشود که می خواهند ازدواج کنند

انواع استقلال Esteghlal های پیش نیاز ازدواج

بگذارید کمی بیشتر درباره نداشتن استقلال و تاثیر آن بر ازدواج بنویسم. معمولا استقلال یک فرد به معنای استقلال مالی تعبیر می شود اما برای این که فرایند استقلال یابی کامل شود، فرد باید حداقل به استقلال مالی، عاطفی، روحی-روانی و اخلاقی دست یافته باشد. بسیاری از جوانان به ظاهر مستقل از استقلال واقعی برخوردار نیستند.

استقلال مالی تعریف مشخصی دارد به این مفهوم که فرد بتواند نیازهای مالی خود را با اتکا به کار و مهارت های خود تامین کند. استقلال عاطفی که در این مطلب مد نظر ماست به معنای توان اداره زندگی خود دور از عزیزان است. به طور قطع، هر انسان سالمی دارای وابستگی های عاطفی متنوعی است اما انسان سالم و مستقل باید بتواند در صورت لزوم دور از عزیزان زندگی کند و حلقه جدیدی از دوستان برای خود ایجاد کند.

خانم «پاکرو» که بیان کرده اند توان جدایی از خواهر خود را ندارم، مصداق بارز نداشتن استقلال عاطفی هستند. به طور قطع در دوری از عزیزان دلتنگی وجود دارد اما موضوع اصلی توان کنار آمدن و مدیریت این دلتنگی هاست. بسیاری از افراد در روابط و حتی ازدواج های ناکارآمد گیر کرده اند و توان خروج از آن را ندارند زیرا از استقلال عاطفی لازم برای تصمیم گیری مستقل برای زندگی خود برخوردار نیستند. مورد دیگر، استقلال روحی-روانی به معنای نداشتن وابستگی تصمیم های ما به نظرات دیگران است. هر انسان بزرگ سالی مسئولیت زندگی خود را بر دوش دارد پس موظف است که زندگی خود را فارغ از نظرات دیگران مدیریت کند. قاعدتا هنگام تصمیم گیری افراد مختلف، نظرات خود را بیان می کنند اما این ما هستیم که باید برای خود تصمیم بگیریم زیرا نتیجه آن تصمیمات مستقیم روی زندگی خود ما تاثیر خواهد داشت. درباره استقلال اخلاقی هم باید گفت که به معنای ایجاد یک سیستم اخلاقی مستقل و شخصی برای خود فرد است. تا قبل از نوجوانی، خوب و بد کارها صرفا بر مبنای نظر والدین مشخص می شوند اما برای فرد بزرگ سال این کافی نیست.

هر فردی باید برای خود مشخص کند که چرا یک رفتار مشخص خوب یا بد است تا اگر در شرایط خاصی قرار گرفت، توان تصمیم گیری داشته باشد. برای مثال بیشتر والدین به فرزندان خود می گویند که مواد مخدر Drugs بد است. حال یک نوجوان در جمع دوستانش قرار می گیرد و آن ها او را به خاطر مصرف نکردن مواد مسخره می کنند و او را کودک و بچه ننه خطاب می کنند، اگر این فرد صرفا به دلیل منع والدین به مواد مخدر نه گفته باشد در این شرایط جدید مردد خواهد بود و احتمالا تسلیم فشارهای دوستان خواهد شد اما اگر این فرد برای خود چرایی بد بودن مواد مخدر را حلاجی کرده باشد، در هر شرایطی می تواند تصمیم بگیرد که چه کاری درست و چه کاری نادرست است. پس ایجاد یک سیستم اخلاقی مستقل و کاملا شخصی یکی از مهم ترین عوامل استقلال است.

در آخر باید گفت فردی که به استقلال کامل با توجه به همه نکات مطرح شده در مطلب نرسیده است، برای ازدواج و قبول مسئولیت یک زندگی مشترک آمادگی کافی ندارد و این نظر و نگرش خانم بازیگر Actor نباید سرلوحه عده ای که ادعای خــــانــــواده دوستی دارند، قرار بگیرد.

منبع: خراسان

کدخبر: 383908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟