پرنسس دایانا؛ ستاره مد دهه هشتاد / لباس های جالبی که او آن ها را مد کرد! +عکس ها

حتما شما هم جزو افرادی هستید که هفته گذشته عروسی سلطنتی را دنبال کردید و مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل را از طریق رسانه‌ها مشاهده کردید. البته ما قرار نیست در این مقاله به ازدواج سلطنتی بپردازیم و این موضوع را به مقالات بعدی موکول می‌کنیم.

 ما درباره استایل پرنسس دایانا که به عنوان یکی از ستاره‌ها و آیکن‌های مد دهه هشتاد و نود شناخته می‌شود و درس‌هایی که می‌توانیم از شیک پوشی پرنسس دایانا بیاموزیم مطالبی را بیان خواهیم کرد.

1

پرنسس دایانا که بود؟

پرنسس دایانا ملقب به شاهدخت ولز یکی از شخصیت‌های مهم و برجسته قرن بیستم بود که در سال ۱۹۶۱ در نورفولک انگلستان به دنیا آمد. او فرزند هشتمین ارل اسپنسر بود که از خاندان‌های مهم بریتانیایی به شمار می‌روند و با خاندان سلطنتی رابطه نزدیکی دارند. دایانا در بیست سالگی با چارلز، شاهزاده ولز و پسر ملکه انگلستان ازدواج کرد و شاهدخت ولز لقب گرفت. مراسم عروسی این دو در تابستان سال ۱۹۸۱ برگزار شد و گفته می‌شود ۷۵۰ میلیون نفر به طور زنده آن را از تلویزیون تماشا کردند و ششصدهزار نفر نیز در فضای بیرون کلیسا حاضر بودند. در سال‌های بعد دایانا با شرکت در مراسم داخلی و خارجی مختلف به یک چهره محبوب جهانی تبدیل شد و همیشه مورد توجه رسانه‌ها و عکاسان پاپاراتزی بود. او در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۵ دو فرزند پسر به نام‌های ویلیام و هری به دنیا آورد اما ازدواج او با شاهزاده ولز مدت زیادی به طول نینجامید و این دو در سال ۱۹۹۶ از هم جدا شدند و یک سال بعد دایانا بر اثر حادثه رانندگی در تونل آلما در نزدیکی پاریس کشته شد.

2

فعالیت‌های انسان دوستانه (به طور مثال گرفتن دست یک بیمار مبتلا به ایدز) و زیبایی و محبوبیت پرنسس دایانا (که پس از مرگش بیشتر هم شد) باعث شد که به عنوان یک چهره ماندگار و تاثیرگذار در میان آیکن‌های مد قرن بیستم شناخته شود طوری که تاثیر او بر سبک‌های مد دهه هشتاد انکار نشدنی است. یکی از زیباترین کیف‌های برند دیور به دلیل استفاده پرنسس دایانا از آن به نام لیدی دایانا شناخته شد و به یکی از پرفروش‌ترین و ماندگارترین کیف‌ها در دنیای مد تبدیل شد. پرنسس دایانا همکاری نزدیکی با برندهای مختلف از جمله ورساچی و دیور داشت و استایل شخصی او همیشه مورد توجه رسانه‌ها و مردم بود. از آن‌جایی که این روزها سبک و مدل‌های دهه هشتاد میلادی دوباره بازگشته‌اند و پرنسس دایانا هم به عنوان آیکن مد دهه ۸۰ شناخته می‌شود بنابراین خالی از لطف نیست اگر بخواهیم رازهای شیک پوشی و جذابیت پرنسس دایانا را مجددا بازبینی کنیم و از آن درس بگیریم.

3

تیپ مردانه هم می‌تواند جذاب باشد

یک خانم همیشه مجبور نیست مانند خانم‌ها لباس بپوشد، گاهی لباس پوشیدن به سبک مردانه مثل پوشیدن تیشرت‌های گشاد و کلاه بیسبال و کت گشاد هم می‌تواند جذاب باشد مخصوصا اکنون که این مدل لباس‌ها ترند شده‌اند اما پرنسس دایانا در سال ۱۹۸۸ توانسته بود به این سبک از شیک پوشی دست پیدا کند و به همین دلیل است که به عنوان یک آیکن مد شناخته می‌شود. البته کپی کردن عین به عین از استایل مردانه هم همیشه جذاب نیست و گاهی باید ریزه کاری‌های ظریف و خانمانه‌ای به استایل خود اضافه کنید تا زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسید مثلا قرار دادن تیشرت داخل شلوار و همچنین اکسسوری‌های ظریف زنانه.

4

تیپ خانم‌های جوان و پولدار هم همین طور

هیچ اشکالی ندارد اگر موقعیت اجتماعی شما در ظاهر و لباس‌های شما هم مشخص باشد چون ریاکاری هرگز پسندیده نیست و پرنسس دایانا هم از این نکته آگاه بود به همین دلیل گاهی اوقات لباس‌هایی با استایل خصوص خانم‌های جوان و پولدار می‌پوشید مثل تیپ مخصوص افرادی که سوار قایق‌های تفریحی لوکس می‌شوند و پیراهن سفید دکمه دار با کمربند و شلوار تنگ به تن دارند و عینک آفتابی مخصوص خود را نیز بر چشم می‌گذارند. البته تیپ دایانا در مقایسه با افراد دیگر بسیار راحت‌تر بود چون او چندان به قید و بندهای سلطنتی اعتقادی نداشت و همین مساله باعث محبوبیت زیاد او بود.

5

آستین‌های لباس هرچه بزرگ‌تر باشند جذاب‌تر هستند

یکی از ترندهای مهم دهه ۸۰ لباس‌های آستین پفی بود که پرنسس دایانا علاقه خاصی به آن داشت و از این ترند به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کرد از لباس عروسی او گرفته تا لباس‌های دیگری که در مراسم مختلف و موقعیت‌های روزمره می‌پوشید. همان طور که می‌دانید آستین‌های پفی مجددا مد شده‌اند و شما می‌توانید در لباس‌های جدید و مد روز خود هم از این آستین‌ها بهره ببرید. اما چیزی که در مورد پوشیدن لباس‌های آستین پفی اهمیت دارد تناسب آن است، شما باید لباس‌های آستین پفی را با لباس‌هایی بپوشید که حجم زیادی ندارند تا به این ترتیب تعادل مناسبی در استایل شما برقرار شود مثلا بلوز آستین پفی خود را با یک دامن راسته و کمربند بپوشید تا ظریف و زیبا به نظر برسید.

6

سرتاپا یک رنگ و ست بودن چندان هم بد نیست

اگرچه انتخاب کردن لباس‌ها و اکسسوری‌های همرنگ باعث جذاب شدن استایل می‌شود اما همان طور که بارها گفته‌ایم که ست کردن بیش از حد راه مناسبی برای شیک پوشی نیست و شما باید بین ست کردن و ست نکردن تعادل مناسبی برقرار کنید و طوری این کار را انجام دهید که به نظر نرسد تلاش زیادی برای این ست کردن انجام داده‌اید. اما پرنسس دایانا بارها ثابت کرد که ست بودن همه لباس‌ها و اکسسوری‌ها هم چیز بدی نیست و این همرنگ بودن می‌تواند جذاب و چشمگیر باشد به شرطی که با لباس مناسب و در رنگ‌های مناسبی انجام شود. پس همیشه قبل از ست کردن لباس‌ها به میزان شیک بودن آن توجه کنید و دقت کنید که این کار را با لباس درست و رنگ درستی انجام می‌دهید.

7

گاهی بستن کمربند می‌تواند راه نجات شما باشد

بسیاری از ما فرصت کافی برای سر هم کردن لباس‌های مختلف نداریم و بعد از پوشیدن یک لباس احساس می‌کنیم که این لباس تن خوری مناسبی ندارد و اندام ما را به شکل خوبی نشان نمی‌دهد. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا باید سراغ لباس جدیدی برویم؟ یک لباس تنگ که تن خوری بهتری داشته باشد؟ لباس‌های تنگ نه تنها مناسب و زیبا نیستند بلکه مد روز هم نیستند و این روزها مثل دوران اوج پرنسس دایانا لباس‌های گشاد و راحت مد روز است. اما شیک بودن در لباس‌های گشاد و شل و ول چندان راحت نیست مگر این که بخواهید از کمربند استفاده کنید. در چنین شرایطی بستن یک کمربند ساده و زیبا می‌تواند راه نجات شما باشد، همان طور که شاهدخت ولز بارها این کار را انجام داد و استایلی شیک و زیبا و جمع و جور برای خود ساخت.

 

8

پرنسس دایانا معتقد بود استایل سرتاپا مشکی همیشه جواب می‌دهد

حتما مزایای استایل سرتاپا مشکی را می‌شناسید و می‌دانید که این ترکیب رنگ در واقع بالاترین رنگ است و نه تنها به همه می‌آید و شما را لاغر و کشیده نشان می‌دهد بلکه برای هر موقعیتی هم مناسب است و شما را حرفه‌ای و سطح بالا نشان می‌دهد پرنسس دایانا هم از این مساله خبر داشت و بارها با لباس‌هایی سرتاپا مشکی در انظار عمومی ظاهر شد. سرتاپا مشکی پوشیدن بسیار ساده است چون همه ما تعداد زیادی لباس به رنگ مشکی داریم که به راحتی می‌توانیم آن‌ها را با هم بپوشیم. این کار باعث می‌شود که چهره و موهای شما به نقطه کانونی استایل شما تبدیل شود و سطح بالا و جذاب به نظر برسید. اگر استایل سرتاپا مشکی برای شما زیادی تیره و خسته کننده است می‌توانید از اکسسوری‌های رنگی مثل کیف و کفش و جواهراتی غیر از مشکی استفاده کنید تا تیپ شما از حالت یکنواختی خارج شود.

 

9

پرنسس دایانا

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

راز هولناک ازدواج یک مرد با 2 خواهر!

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

مادر سنگدل نوزادش را در دریای خون بند ناف رها کرد تا بمیرد + عکس

اولین گفتگو با پدر عاطفه / ماجرای درآوردن کلیه ها دختر 9 ساله چه بود؟ + عکس

زن معتادی که جراح معروفی شد + عکس

«فرمون» به سمت مرگ پیچید / استاد شرمنده ایم! + عکس

مردی که بچه دار نمی شد با ساطور دست های همسرش را قطع کرد! +عکس

عشق اینترنتی، زن جوان را پای چوبه دار برد + عکس

دستگیری سرهنگ قلابی برای سیزدهمین بار در تهران! + عکس

دانش آموز 12 ساله مشهدی با قرص های روانگردان 5 دوستش را مسموم کرد!

درگیری خونین قمه کش ها به خاطر تصاحب یک زن در بلوار طبرسی مشهد

بلایی که زن برادرم به زندگی من و خودش آورد!

کدخبر: 383641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟