چرا رضا بابک دیگر بازی نمی کند؟

بابک که در سال های 60 و 70 جزو پرکارترین بازیگر عرصه تلویزیون بود در دهه نود به شدت کم کار شده و به عنوان مثال در آثار سینمایی حتی یکبار هم جلوی دوربین نرفته است.

آخرین فعالیت بابک در عرصه سینما Cinema به همکاری وی با ابراهیم حاتمی کیا باز می گردد. وی در سال 1387 با فیلم دعوت به سینما آمد اما بعد از آن دیگر حضوری در سینما نداشت. جالب آنجا که کار قبلی بابک در سینما نیز به فیلم "به رنگ ارغوان" ساخته حاتمی کیا باز می گردد.

بابک به عنوان یکی از نوستالژیک ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران آثاری همچون "آرایشگاه زیبا"، "مهمان پذیر طوبی"، "گل پامچال"، "خانه ما" و "گاوصندوق" را از خود به یادگار گذاشته است.

رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت.

او تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز نمود و حضور در سینما را با فیلم سینمایی Movie "چریکه تارا" به کارگردانی بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۶ تجربه کرد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، آقای شانس در سال ۱۳۷۳ است. سریال تلویزیونی آرایشگاه زیبا از سریال‌های سرشناس این بازیگر بود.

به رنگ ارغوان، شوریده، بزرگ خیلی بزرگ، مرد آفتابی، مصائب عاشق فقیر، شریک زندگی، کودکانی از آب و گل، چشم‌هایم برای تو و لبه تیغ از جمله آثاری هستند که بابک در سینما به یادگار گذاشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟