بغض پرویز پرستویی به یاد بهرام بیضایی ترکید + فیلم
حجم ویدیو: 12.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:52

بیست‌ودومین برنامه زنده اینترنتی «سی و پنج» با اجرای فریدون جیرانی میزبان پرویز پرستویی، بازیگر Actor پیشکسوت سینما Cinema بود.
فریدون جیرانی در ابتدای برنامه «سی و پنج» ضمن تسلیت برای درگذشت جمشید الوندی، فیلمبردار پیشکسوت سینما و همچنین تسلیت به برادران کیایی برای از دست دادن مادرشان، پرسش‌های خود را از مهمان برنامه آغاز کرد.
پرویز پرستویی نیز با عرض تسلیت به برادران کیایی و ابراز تاسف از درگذشت جمشید الوندی، از منوچهر محمدی و مازیار میری تشکر کرد که در ابتدای برنامه در ویدئوی معرفی مهمان، درباره او صحبت کردند.

parviz-parastouee.jpg6_
او در بخش هایی از صحبت هایش با بیان خاطره ای از بهرام بیضایی گفت:
الان آقای تقوایی کجاست؟ امسال به همراه تینا پاکروان به دیدن آقای بیضایی رفتم و او هم سرقرار آمد. خانم پاکروان از بیضایی پرسید چرا کار نمی‌کنید چون ممنوع‌الکار که نیستید. گفت: «چه تضمینی برای من وجود دارد که در این سینما کار کنم»، و بعد خداحافظی کرد و رفت. با خودم گفتم چرا آقای بیضایی باید برود و اینها مسائلی است که دل مرا به درد می‌آورد.
ما خیلی سینمای خوبی داشتیم اما الان خیلی سینمای ایران حقیر شده است. صادقانه می‌گویم که الان هیچ رغبتی برای کار در سینما ندارم چون من هنرپیشه نیستم مثل فیلم مارمولک که می‌گوید آخوندی کار من نیست. بارها شده که موتور بازیگری را در زندگی‌ام خاموش کردم و هنوز خیلی راحت می‌توانم با فیش حقوقی‌ بازنشستگی‌ام زندگی کنم و هر زمان که دردم بگیرد به یاد می‌آورم که حتی این فیش حقوقی دست خیلی از ملت نیست، همان ملتی که الان از گرسنگی فریاد می‌زنند.

parviz-parastouee.jpg5_
من فقط برای خودم نسخه می‌پیچم و می‌گویم من اینطور یاد گرفته‌ام و چطور باید تعهد بازیگری را حفظ کنم. برای اینکه بتوانم بازیگر خوبی باشم، باید طبق قاعده و قوانین آن پیش بروم. من به بازیگری وارد شدم برای اینکه ببینم چقدر می‌توانم مسیر انسانی را طی کنم و خودم را پیدا کنم. این انگیزه هنوز در من نمرده و همراهم است. بازیگری برای من وظیفه است همان طور که یک پزشک Doctor وظیفه دارد پزشکی کند. من کاری ندارم که دستمزدهای ما در مقابل بازیگران آن طرف دنیا، ناچیز است اما به این کار دارم که دستمزدی که می‌گیرم به اندازه دستمزد چندین سال یک کارمند است. بنابراین باید خوددار باشیم و چه اشکالی دارد کمی هم مثل مردم عادی زندگی کنیم و فکر کنیم کارمندان شاغل و بازنشسته چقدر حقوق می‌گیرند در حالی که باید مرغ و برنج و… بخرند، در حالی که الان نزدیک عید است و باید سفره‌شان را رنگین کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 345323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟