سلبریتی‌کاسبکار ، سینما را بی اعتبار می‌کند

برنامه شب‌های شفاهی با محوریت بررسی مسائل روز سینمای ایران از امشب روی آنتن پخش شبکه شما می‌رود. محمود گبرلو مجری این برنامه که پیش از این برنامه هفت را نیز اجرا کرده است یکی از اولویت های این برنامه را مقابله با کسانی می‌داند که می‌خواهند سینمای ایران را بی‌اعتبار کنند. وی سلبریتی‌هایی که رفتاری کاسبکارانه دارند را یکی از مسائلی دانست که سینمای ایران را به سمت بی اعتباری سوق می‌دهد و در این باره گفت: متاسفانه یک جریان تجاری و رفتاری کاسبکارانه در بین چهره‌های مشهور سینمایی در حال شکل‌گیری است. این مسئله افکار عمومی را نسبت به صداقت بازیگران خدشه دار کرده است که یک آفت است.

وی ادامه داد: فرهنگ شهرت چیزی است که اول از همه انجمن بازیگران باید در آن ورود کند و با روش‌های متنوع جلوی رفتارهای کاسبکارانه و تجاری را بگیرد. اما من نیز قصد دارم حتما به این موضوع بپردازم. چرا که معتقدم یک هنرپیشه اگر مشهور می‌شود باید به محبوبیتش هم فکر کند. بازیگر Actor زمانی می‌تواند در دل مردم نفوذ کند که محبوبیت داشته باشد نه شهرت. امروز تماشاگر ایرانی با شخصیت‌ حقیقی یک بازیگر فیلم را نگاه می‌کند به بیان دیگر برخی به خاطر اینکه بازیگر محبوبشان در فیلمی وجود دارد به تماشای آن می‌روند. اما اگر بازیگر در عرصه اقتصادی و مالی که فساد برانگیز است ورود کند تماشاگر ناخودآگاه فکر می‌کند آن بازیگر به او کلک زده است.

این مجری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف برنامه شب‌های شفاهی احترام به شخصیت‌های سینمایی کشور است گفت: هر کسی که شخصیت سینمای کشور را خدشه دار کند چه خارج سینما Cinema باشد و چه داخل آن باشد با آن مقابله خواهم کرد حتی اگر سلبریتی باشد. حیثیت و اعتبار سینما برای من مهمتر از هر چیز دیگری است.

گبرلو با اشاره به ضعف‌های سینمای حال حاضر ایران یکی از آنها را نبود ژانرهای متنوع عنوان کرد و گفت: واقعیت این است که اصلاً به مخاطب فعال سینمای ایران توجه نکرده‌ایم. مخاطبان سینمای امروز ایران بین سن 16 تا 35 سال هستند ونسل‌های پیرتر از آن معمولاً ترجیح می‌دهند در منزل فیلم تماشا کنند.سن 16 تا 35 سال شور و هیجان و انرژی زیادی دارند می‌خواهند فیلمهاییث تماشا کنند که این هیجان را تخلیه کنند.

متاسفانه ما این را برای تماشاگرمان فراهم نکردیم برای همین فیلم‌ها همه آپارتمانی با یک ریتم خیلی کند شده‌اند. این نسل شیفته فیلم‌های پلیسی یا اکشن هستند. ما نیاز خیلی جدی داریم به اینکه آن آنها قهرمان خودشان را در سینما پیدا کنند. من فکر می‌کنم دلیل اینکه فیلم‌های ما در این زمینه خیلی ضعیفند، ضعف جدی هنرمندان ما در شناختن تکنیک این گونه ژانرها است.

برنامه شب‌های شفاهی چهارشنبه شب‌ها از ساعت 9 تا 11 از شبکه شما و شبکه‌های استانی به صورت زنده پخش خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟