واکنش تام هنکس به رسوایی اخلاقی تهیه کننده معروف

تام هنکس در این‌باره گفت: نام خانوادگی «واینستاین» تبدیل به یک اسم و فعل می‌شود. نام او تبدیل به لقبی می‌شود برای مرحله‌ای که پیش و پس آن با هم فرق دارند. هر کسی داستانی درباره جنبه‌های مختلف “کاناپه بازیگردانی” او دارد.

در گفت‌وگوی «بی.بی.سی» با «تام هنکس» از او پرسیده شد: آیا از اینکه بخشی از صنعت هالیوود که اجازه داده چنین رفتارهایی ادامه پیدا کند، محسوب می‌شود احساس همدست بودن در این جریان را دارد؟ این بازیگر Actor اسکاری در پاسخ گفت: نه. اگر هالیوود و صنعت سرگرمی تنها مکانی بود که آزار جنسی در آن اتفاق می‌افتاد، می‌گفتم بله. این جریان بر پایه قوانین اجتماع ساخته شده است. خیلی ساده‌انگارانه است که بگوییم این اتفاق فقط در هالیوود می‌افتد. من سریال «مردان خشمگین» را دیده‌ام که ممکن است شما براساس آن چنین حرف‌هایی را درباره آژانس‌های تبلیغاتی بزنید. به مجامع دولتی نگاه کنید؛ چه میزان رسوایی‌های جنسی در آن‌ها وجود دارد؟

این بازیگر مطرح سینما Cinema در ادامه گفت: هر جا که مردها در قدرت هستند، چنین آدم‌هایی که از لحاظ جنسی منحرف هستند، با زنان زیردستشان اینطور برخورد می‌کنند.

«هنکس» با اشاره به اینکه آزار جنسی مسئله‌ای گسترده و همه‌گیر است، ادامه داد: من در یک اتاق این موضوع را با ۴۰ زن مورد بحث قرار دادم و درصد زن‌هایی که تجربه آزار جنسی از سوی آدم‌های منحرف بالادستشان داشتند، ۱۰۰ درصد بود. درستش این است که یک فاصله در گفت‌وگو با چنین زن‌هایی و موقع گوش‌دادن به آن‌ها به وجود بیاید. شاید تمام مردها از جمله خودم، باید ساکت بنشینیم و سعی نکنیم این مسئله‌ را توضیح دهیم یا درباره‌اش نظر بدهیم. مسلما نباید از آن دفاع کنیم یا حتی آن را دنبال کنیم. چون تمام این زن‌ها، تمام آن ۴۰ زنی که در آن اتاق با آن‌ها بودم، نیاز به شنیده شدن دارند. ما باید بفهمیم این مسئله چقدر گسترده و همه‌جانبه است. این جریان باید تغییر پیدا کند. این مسئله قابل توجیه نیست.

«هنکس» همچنین گفت: خیلی از افرادی که در هالیوود موفق می‌شوند، به خاطر عشق‌شان به کار بازیگری و فیلمسازی است. هستند افراد زیادی که به خاطر قدرت وارد این عرصه می‌شوند. آن‌ها که در محل کارشان خشونت و انحراف جنسی دارند، مجرم هستند. ما باید به همه کسانی که قربانی شده‌اند، گوش دهیم. به آن‌ها فرصت کامل برای حرف زدن با تمام جزئیات تا رسیدن به آرامش بدهیم و افرادی که سر قدرت هستند، باید از قوانین جدید یادداشت‌برداری کنند و آن‌ها را دنبال کنند.

هنرپیشه «ترمینال‌» همچنین گفت:من دارم به کلمه‌ای بدتر از منحرف فکر می‌کنم و به نظرم هیچ واژه‌ای بدتر از این وجود ندارد. به نظر من باید یک کد رفتاری در اتاق ناهارخوری تمام شرکت‌های کره زمین نصب شود و روی آن بنویسند این رفتارهایی است که از شما به عنوان کارمند این کمپانی انتظار می‌رود.

این بازیگر سرشناس همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخراج «واینستاین» از آکادمی علوم و هنرهای اسکار، گفت که نمی‌تواند درباره این تصمیم آکادمی نظر دهد: من این آزادی Freedom را ندارم که در این‌باره بحث کنم. هیات تصمیم‌گیرنده و افرادی چون «جان بیلی» باید شخصا در این‌باره صحبت کنند.

«مریل استرسیپ»، «آنجلینا جولی»، «کیت بلانچت»، «جنیفر لارنس»، «جورج کلونی»، «جسیکا چستین»، «کیت وینزلت»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «چارلیز ترون»، «الیزا شلسینگر»، «بندیکت کامبربچ» از جمله چهره‌هایی هستند که تاکنون به جریان رسوایی اخیر سینمای هالیوود واکنش نشان داده‌اند.

آخرین زنی که در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده چندین سال پیش قربانی نیت شوم این تهیه‌کننده پرنفوذ سینما بوده «لوپیتا نیونگو» بازیگر برنده اسکار «۱۲ سال بردگی» است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟