هفت عصر هفتم پاییز؛  واکاوی روانکاوانه یک عشق، در پیچ‌وخم پیکارهای دو عاشق +عکس

"هفت عصر هفتم پاییز" ، واکاوی روانکاوانه یک عشق، در پیچ‌وخم پیکارهای دو عاشق است بر سر ماندن و رفتن، بر سر خواستن و وانهادن.

نمایش، روایت دلدادگی‌ها و ازخودگذشتگی‌های دو عاشق است که در لحظه‌های آتش و خون شهرشان خرمشهر، وصال معبود و جدایی از همسر و خانواده را به زندگی روزمره و بی‌انگیزه‌شان برتری دادند و گام در راه دفاع از میهن و سرزمین برداشتند و در این راه، آن چه از جان و عشق داشتند به این خاک تقدیم کردند.

صحنه، فضایی است پوشیده از کاغذپاره هایی که بی‌هیچ فاصله‌ای بر روی هم نشسته‌اند. بر روی این کاغذپاره ها، قطعاتی از بال، چرخ، ملخ، و بدنه‌ هواپیمایی که سقوط Fall کرده است در جای‌جای صحنه، و همچنین تابوت یک شهید در انتهای صحنه، دکور نمایش را می سازند. شخصیت نمایش با شناسنامه‌ای خوب و تقریباً کامل به مخاطب معرفی می‌شوند. غلام و نسرین، زوجی هستند که از خاطرات آشنایی، عشق و جنگ خود بازگو می‌کنند. غلام از خاطرات انقلاب و جنگش، و نسرین از خاطرات زندگی پُررنجش با غلام. غلام، عاشق است و نسرین نیز عاشق، ولی غلام عاشق هدفی است در دنیای پُرآشوب درونی‌اش به سوی فرماندهش، و نسرین عاشق زندگی، زایش، و هستی. غلام و نسرین، هر دو جنگجو هستند. غلام با اسلحه‌ای در دست، در برابر و چهره در چهره دشمن خارجی، با مشکلات مرزی سرزمینش می‌جنگد، و نسرین با چهره‌ای از امیدواری و شرف در برابر دشمن داخلی و با مشکلات فرهنگی‌اش می‌جنگد. این دو، در گفت‌وگویی عاشقانه که شاید گاه به بحث‌وجدل بین آن دو می‌انجامد، تلاش دارند تا آن چه را از عاشقی دارند به معشوق خود بازگویی کنند، ولی در این میان، غلام در فضایی لبریز از دو عشق، عشق به فرمانده و سرزمینش در دفاع از این خاک، و عشق به همسر و یگانه عشقش نسرین، به قهرمانی بدل می‌شود که روی دو خط موازی هر دو عشق را در دل و جانش می‌پرورد و آنگاه به وصال می‌رسد.

هفت عصر پاییزی

بازی رحیم نوروزی و لیلا بلوکات، نشان ازتسلط خوب آنها به نقش‌هایشان و رسیدن به همه جزئیات کارکترهای خود است. رحیم نوروزی در ایفای نقش غلام، با لحن و بیانی ویژه، شخصیت این سرباز عاشق را به نمایش می‌گذارد و در برابرش، لیلا بلوکات نیز، با بازگرداندن حسی دیالوگ‌ها به سوی عشقش غلام، فضایی لبریز از عاشقی و حماسه را بر صحنه‌ی چهارسوی تأتر شهر می‌آفرینند.
لیلا
لیلا بلوکات
رحیم نوروزی

"هفت عصر هفتم پاییز"، بر مسیر بازشناسی و یادآوری شخصیت و نقش سردار رشید دفاع مقدس، شهید "محمد جهان‌آرا" گام برمی‌دارد و در این مسیر، با دست مایه قراردادن زندگی و روابط عاشقانه غلام و نسرین، داستانی عاشقانه را در دو بُعد عشق غلام به فرماندهش، و عشق غلام و نسرین نسبت به یکدیگر، مورد بررسی قرار می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟