زندانی درون در شمعدونی

یکی از شخصیت‌های این سریال با نام مسعود حسینی که بازیگر Actor نقش «نعمتیان» است، آسانسورچی یک بیمارستان است که عاشق خواهر شخصیت دیگر این سریال یعنی «هوشنگ» شده است. «نعمتیان» شخصیتی ساده و دوست‌داشتنی است که نماد برخی از افراد در جامعه ماست.

در یکی از قسمت‌های این سریال، هوشنگ که قرار است در یک مهمانی Party که در رستوران دعوت شده‌اند، سه نفر دیگر را با خود همراه کند، به ناچار دست به دامان نعمتیان می‌شود و از او می‌خواهد که همراهی‌اش کند. نعمتیان در کمال خونسردی از هوشنگ می‌خواهد که برای رفتن به رستوران به دنبالش برود و ادعا می‌کند که با آژانس میانه خوبی ندارد! بدون این که فکر کند این کار ممکن است برای هوشنگ سخت باشد و اصلا اگر او مهمان است لااقل تعارف کند که اگر برایتان سخت است، خودم خواهم آمد. از سوی دیگر هنگامی که هوشنگ دوباره با نعمتیان تماس می‌گیرد، متوجه می شود که پدر و برادر نعمتیان هم درحال آماده شدن برای همراهی با او هستند!

نعمتیان هیچ گاه هیجان خاصی از خود نشان نمی‌دهد و عاطفه یکنواختی دارد. هنگام سفارش غذا چند نوع غذای متنوع سفارش می‌دهد و بدون توجه به هزینه‌ای که می‌تواند برای میزبان داشته باشد، درخواست‌های خود را مطرح می‌کند.

از سوی دیگر شخصیت دیگر داستان با نام «عطا» همزمان با سفارش غذا متوجه می‌شود فرزندش؛ ارشیا ناپدید شده است. این اتفاق واکنش‌های متفاوتی در هر یک از نقش‌های سریال ایجاد می‌کند؛ اما در این بین بی‌تفاوتی نعمتیان از گم شدن ارشیا و پاسخ‌های ابلهانه‌اش به سوالات عطا، جالب توجه است. نعمتیان در حالی‌که متوجه رفتن ارشیا و احتمال گم شدنش می‌شود، باز هم کاملا طبیعی و خونسرد مانع رفتن وی نمی‌‌‌شود و حتی طوری وانمود می‌کند که کودک کم‌سن و سالی مانند ارشیا که متوجه شده مادرش در رستوران حضور نخواهد داشت، می‌تواند به تنهایی به خانه برگردد!

نعمتیان کاملا طبیعی و عاری از هر هیجانی با این مسئله برخورد می‌کند و مشغول خوردن غذایش می‌شود گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

تحلیل این بخش از سریال نشان می‌دهد؛ نعمتیان نماد انسان‌هایی است که نگاهشان فقط به درون است و گویی زندانی Prisoner درون خویش‌اند و همه چیز را از دید خود می‌بینند. نماد کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند؛ اما قدرت درک دیگران را به درستی ندارند. بر خلاف شخصیت‌های ضداجتماعی، امثال نعمتیان، به‌ظاهر بسیار ساده، دوست‌داشتنی و موجه جلوه می‌کنند و گویا خودشان نیز از رفتارشان آگاه نیستند؛ اما در واقع رفتارشان کاملا نابهنجار است.

این سریال توانسته است در قالب طنز به درستی این واقعیت را به تصویر بکشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟