فیلم گنگستری صورت زخمی بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، «صورت زخمی» فیلمی است گنگستری درباره خلاف کاری خرده پا به نام تونی که کم کم به کشتن Killing و خون ریختن عادت می کند و با خلاف و جنایت Crime به خطرناک ترین گنگستر شهر تبدیل می شود.

نسخه اول

در نخستین نسخه «صورت زخمی» که در سال 1932 توسط هاوارد هاکس ساخته شد، ماجرا از این قرار است که تونی کامونتی در کنار دوست خود گینو رینالد مسئول محافظت از جان لوو رئیس یکی از گروه های گانگستری هستند. جان لوو که انسان بسیار جاه طلبی است ، و قصد دارد سردسته تمام گروه های گانگستری شود ؛ به کمک تونی ظرف مدت چند ماه تمام منطقه جنوب را تحت سلطه خود قرار می دهد؛ اما تونی که از جان لوو جاه طلب تر است با قتل Murder عام رؤسای گروه های گانگستری در مدت زمان کوتاهی خود را بعنوان قدرتمندترین گانگستر شهر معرفی می کند. در یکی از شبها که تونی درخانه مادرش مهمان است در زمان بیرون آمدن مورد هجوم عده ای قرار می گیرد و با اصابت چند گلوله می میرد.

این اثر کلاسیک با بازی پل Bridge میونی ، کارن مورلی ، جورج رفت ، آن دووراک در زمان خودش با تأخیر بسیار اکران شد؛ زیرا اداره سانسور آن را اثری مملو از صحنه های خشن می دانست.

بازی خوب و تأثیرگذار بازیگران در قاب های بی نقص لی گارمس فیلمبردار فیلم باعث شد نسخه نخست «صورت زخمی» به یکی از تأثیرگذارترین آثار سینمایی سبک «نوآور» تبدیل شود. تا آنجا که مارتین اسکورسیزی کارگردان برجسته سینما، آنرا یکی از پانزده فیلمی می داند که طی این سالها بر او تأثیرات عمیق گذاشته اند.

نسخه دوم

دومین نسخه فیلم «صورت زخمی» را نویسنده و کارگردان برجسته سینما Cinema الیوراستون نوشت و بریان دی پالما در سال 1983 کارگردانی اش کرد و آل پاچینو، میشل فایفر، استیون باوئر، ماری الیزابت ماسترانتینایو، رابرت لوگیا، فهرید موری آبراهام، مارک مارگولیس، ریچارد بلزر، هریس یولین درآن بازی کردند.

نسخه دوم «صورت زخمی» فیلمی است که در زمان اکرانش با استقبال زیاد سینما دوستان روبرو شد و فروش بالایی داشت؛ این فیلم با همه ویژگی هایش اما اعتبارعمده خود را مدیون آل پاچینو و بازی بی نظیرش در نقش تونی مونتانا است. پاچینو دراین فیلم نقش جوان کوبایی آسمان جلی را بازی می کند که به اتفاق دوستش مانی ریبرا (با بازی استیون باوئر) برای کار به آمریکا می رود و پس از حل شدن مشکلات اقامتش، چند شغل شرافتمندانه را تجربه می کند؛ او به اتفاق دوستش در رستورانی گارسونی می کند که خیلی اتفاقی پایش به معامله مواد مخدر Drugs باز می شود. او به پیشنهاد شخصی به نام فرانک لوپز با مکزیکی ها وارد معامله کوکائین می شود؛ اما دوستی که با او همراه است طی درگیری کشته می شود. بالاخره اینکه حس قدرت طلبی تونی او را به یکی از سران مافیا تبدیل می کند. تونی اسم و رسمی بهم می زند اما زیاده خواهی ها و اشتباهات او باعث می شود شبی در خانه اش مورد هجوم دشمنانش قرار بگیرد و پس از یک درگیری طولانی و خونین کشته می شود و در استخر خانه قصر مانندش سقوط Fall کند!

نسخه سوم

حال قرار است «صورت زخمی» پس از 34 سال توسط کمپانی یونیورسال ساخته شود. طبق شنیده کارگردان نسخه جدید این فیلم گنگستری آنتونی فوکوآ است و دیه گو لونا نقش اصلی را بازی می کند؛ البته احتمال تغییر کارگردان وجود دارد که دراین صورت بازیگران جدیدی به فیلم خواهند پیوست.

اما آنچه مشخص است این است که برادران کوئن فیلمنامه «صورت زخمی» را خواهند نوشت و درام مارک اشماگر، اسکات استابر و دیلن کلارک تهیه کنندگان فیلم خواهند بود.کمپانی یونیورسال تاریخ اکران بازسازی فیلم Scarface (صورت‌زخمی) را ۱۰ آگوست ۲۰۱۸ (۱۹ مرداد ۱۳۹۷) اعلام کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 269602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟