یک هیولای دیگر توسط سازنده دیو و دلبر زنده می شود

به گزارش رکنا، بین کاندون که فیلم لایو اکشن «دیو و دلبر» را کارگردانی کرد و از آن یک هیولای باکس آفیسی برای دیزنی ساخت که توانست در سطح جهان بیش از یک میلیارد دلار بفروشد، در مراحل اولیه مذاکرات برای پذیرفتن مسئولیت کارگردانی بازسازی از فیلمی در دنیای هیولاهای کمپانی یونیورسال پیکچرز است.
گفته می شود کاندون و یونیورسال هر دو بسیار مشتاق هستند که در پروژه «عروس فرانکشتاین» با هم همکاری کنند، پروژه‌ای که کاندون در مصاحبه های قبلی اش گفته بود فیلم هیولایی کلاسیک محبوبش در تمام تاریخ سینماست. فیلم اصلی که السا لنچستر و بوریس کارلوف در آن نقش آفرینی می کنند، سال ۱۹۳۵ به کارگردانی جیمز ویل ساخته شده بود.
در حقیقت گفته می شود کاندون در فیلم «گرگ و میش: شکست طلوع – بخش اول» به نحوی به این فیلم کلاسیک ادای دین کرده بود چون در آن یکی از شخصیت ها شخصیتی دیگر را احیا می‌کند و او را تبدیل به یک هیولا می کند تا جانش را نجات دهد. علاوه بر این، او در سال ۱۹۹۹ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلمی برد که شخصیت ویل در آن حضور داشت. آن فیلم «خدایان و هیولاها» بود که خودش آن را کارگردانی کرده بود و در آن ایان مک کلن نقش ویل را بازی کرده بود.
به این ترتیب پروژه «عروس فرانکشتاین» در دستان کارگردانی قرار می گیرد که یک سابقه مثال زدنی در فروش گیشه ای و کیفیت ساخت فیلم دارد. نه تنها کاندون یک نویسنده خیلی خوب است (او همچنین به خاطر فیلم «شیکاگو» هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود)، بلکه او تا به حال روی صندلی کارگردانی چند فیلم بسیار پرفروش نشسته است. از جمله این فیلم ها می‌توان به قسمت‌های اول و دوم فیلم «گرگ و میش: شکستن طلوع» اشاره کرد که روی هم رفته توانستند بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی بفروشند.
الکس کورتزمن و کریس مورگان بازسازی فیلم «عروس فرانکشتاین» را از روی فیلمنامه ای نوشته دیوید کوپ که دو فیلم اول «ژوراسیک پارک» کمپانی یونیورسال را نوشته بود، می سازند و گفته می‌شود که قصد دارند یک نوع پیچش فمینیستی به داستان جدید آن بدهند.
این استودیو سال هاست که دارد از معدن طلای پروژه های قدیمی متعلق به خود، پروژه های جدید تولید و آن ها را بازسازی می کند. هیولاهای کلاسیک آن ها به فیلم های کارلوف و بلا کوگوسی به دهه های بیست و سی میلادی بازمی گردند. بازسازی بعدی که قرار است مدتی دیگر روی پرده های سینما Cinema برود، فیلم «مومیایی» است که تام کروز و راسل کرو در آن نقش آفرینی می کنند و یونیورسال می خواهد آن را روز نهم ژوئن اکران کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟