بازیگر 58 ساله عشق درگذشت

«گاردین» نوشت: «امانوئل ریوا» بازیگر Actor زن «عشق» (َAmour) به کارگردانی «میشل هانکه»، که به خاطر بازی در این فیلم عنوان مسن‌ترین نامزد اسکار را دریافت کرد،‌ در سن 89 سالگی درگذشت.

این بازیگر در فیلم «هیروشیما عشق من» هم درخشیده بود، 60 سال در سینما Cinema فعالیت داشت اما اوج شهرت خود را پس از بازی در فیلم سال 2012 «هانکه» تجربه کرد. او به بیماری سرطان مبتلا بود و جمعه شب در خانه خود در شهر پاریس فوت کرد.

«ریوا» با وجود بیماری هم،‌ تا سال گذشته کار می‌کرد. او هرگز ازدواج نکرده و فرزندی نداشت.

«امانوئل ریوا» 26 ساله بود که به امید بازیگر شدن، از روستا راهی پایتخت فرانسه شد. تلاش‌های او موفقیت‌آمیز بود و او در سال 1959 نقش اول «هیروشیما عشق من» را به عهده گرفت. «اریک رومر» این اثر را «مهم‌ترین فیلم پس از جنگ و اولین فیلم مدرن سینمای غیرصامت» توصیف کرده است.

«ریوا» در فرانسه با فیلمسازهای جوانی همچون «جیلو پونتع‌کوروو»، «ژان پیر ملویل» و «جورج فرانجو» همکاری کرد و در سال 1962 توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از جشنواره فیلم ونیز به دست بیاورد. این بازیگر همچنین در بخش «آبی» سه‌گانه معروف «کریشتوف کیشلوفسکی» هنرنمایی کرد.

«اومانوئل» 85 ساله بود که نقش «آنه» یک معلم موسیقی، را در فیلم «عشق» هانکه بازی کرد و به شهرت جهانی رسید. این فیلم جایزه نخل طلا را از آن خود کرد و به عنوان «یک شاهکار مدرن» از آن یاد می‌شود.

«ریوا» در سالروز تولد 86 سالگی خود، برای همین فیلم نامزد جایزه اسکار شد اما در آن سال جایزه را به «جنیفر لارنس» بازیگر «دفترچه نقره‌ای» دادند. با این حال، «عشق» موفق شد، اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند.

این زن بازیگر سال 2012 درباره تجربه بازی در این فیلم گفته است:" «عشق» هدیه‌ای فوق‌العاده، شگفت‌انگیز و خارق‌العاده بود. نمی‌توانم بگویم چقدر خوشحالم. خیلی خوشحالم. همه این‌ها شبیه یک قصه می‌ماند."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 240989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟