طراح لباس اصغر فرهادی در مراسم گلدن گلوب کیست؟

افشین صنایعی طراح لباس اصغر فرهادی در گلدن گلوب

اصغر فرهادی برای سومین بار نامزد گلدن‌گلوب شد. «تونی اردمان»، «او»، «نرودا» و «الهه‌ها» رقبای فرهادی در این رویداد سینمایی هستند. فرهادی پیش از این دو بار با فیلم‌های «گذشته» و «جدایی نادر از سیمین» نامزد این جایزه شده بود. او سال ۲۰۱۲ در شصت‌ونهمین دوره جوایز گلدن گلوب با فیلم«جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کرد.
کارگردان «درباره الی» امسال برای رسیدن به جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان گلدن‌گلوب رقبای قدری چون «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده، «او» به کارگردانی پل Bridge ورهوفن، «الهه‌ها» به کارگردانی هدی بنیامینا و «نرودا» به کارگردانی پابلو لارایین را پیش روی خود دارد.
«فروشنده» نخستین بار در شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن در بخش رقابت اصلی به نمایش درآمد و با دست پر از این جشنواره خارج شد. در جشنواره فیلم کن اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه و شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر Actor مرد را از آن خود کردند.
این فیلم پیش از اکران در دیگر کشورها نخست در ایران اکران شد و رکورد فروش سینمای ایران را شکست. مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز گلدن‌گلوب ۱۹ دی (هشتم ژانویه‌ ۲۰۱۷) با اجرای جیمی فالون برگزار خواهد شد.
لباس اصغر فرهادی در گلدن گلوب 2017 توسط افشین صنایعی، طراح لباس ایرانی، طراحی و دوخته شده است.
جایزه گلدن گلوب ( Golden Globe Award - گوی زرین ) نام مجموعه جوایزی است که هر ساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه «یک عمر فعالیت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما Cinema و تلویزیون آمریکا داده می‌شود. گفتنی است که این جایزه به فیلم یا برنامه تلویزیونی خاصی تعلق نمی‌گیرد و تنها برای یک عمر فعالیت هنری بزرگان سینما و تلویزیون آمریکا اهدا می‌شود. 74 امین جایزه گلدن گلوب در  8 ژانویه 2017 برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟