سعی کردیم جناب خان در «خندوانه» بماند، نشد!

محمد بحرانی در ابتدا و در پاسخ به رامبد جوان که گفت تو کاراکتری را خلق کردی که همه ایران می‌شناسند، راجع به شناخته شدن چهره‌اش بیان کرد: «ترجیح قلبی‌ام این بوده که هیچ کس هیچ وقت متوجه نشود صداپیشه جناب خان چه کسی است اما گاه یاوقات هم ادم دلش می‌خواهد دیده شود.»

او ادامه داد: «من حقیقتا به همه عروسک‌ها به خصوص جناب خان به عنوان یک شخصیت مستقل نگاه می‌کنم. جناب خان از نظر من الان مشغول لبو فروشی و باشگاهش است. قطعا دلم برای او خیلی تنگ شده است.»

صداپیشه جناب خان اظهارکرد: «امروز روز خیلی سختی است برای من، یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی‌ام را در کنار شما تجربه می‌کنم. من هرگز دوست نداشتم در این مقام روی این صندلی بنشینم. دوست داشتم رفیقم الان با شما در اینجا خوش و بش می‌کرد اما زندگی جریان دارد.»

در ادامه رامبد جوان ضمن بیان اینکه خندوانه باید بتواند راجع به ابهامات و حرف‌هایی که در موردش زده می‌شود پاسخگو باشد، گفت: «به دلیل اینکه جناب خان یکی از عناصر مهم خندوانه بوده و الان دیگر با ما نیست و نخواهد بود، باید راجع به آن حرف بزنیم.»

بحرانی در بخشی از این برنامه بیان کرد: «عروسک مثل یک آدم تشکیل شده از جسم و روح که اگر به جسم آدم بدون روح نگاه کنید هیچ معنایی ندارد و آن روح و حال آدم هم روحی است که در آن دمیده شده، خانواده‌اش، گذشتگانش و اطرافیانش هستند. با اینهاست که می‌توانید بگویید یک عروسک یا ادم دوست‌داشتنی است یا نیست.»

او ادامه داد: «در مورد عروسک هم همین‌طور است. اینکه چه کسی در کنار آن عروسک قرار دارد که با همه بده بستان می‌کنند، چه حالی در آن دمیده شده، در مورد چه موضوعی صحبت می‌کند، به تدریج عروسکی را که شاید از روز اول برای شما یک قیافه ناپسند و زشت داشته باشد، تبدیل به رفیق نزدیک زیبا رو می‌شود. به نظرم جناب خان هم از این قاعده مستثنی نیست. یعنی جناب خان کنار مردمی که در این مدت او را دوست داشتند، معنی پیدا می‌کند. من هیچ تصویر از جناب خان به صورت تنها ندارم.»

بحرانی در ادامه در پاسخ به پرسش رامبد جوان مبنی بر اینکه آیا رابطه عاطفی نزدیکی با او داری، اظهار کرد که چندین و چند بار خواب عروسک جناب خان را به صورت یک شخصیت مستقل دیده است. یک لبوفروش از سطح پایین جامعه که فکر کرده لازم نیست اگر لبوفروش زاییده شده، تا آخر لبوفروش بماند. متعهد بوده که حرف لبوفروش‌ها را بزند به کسانی که شاید لبوفروش‌ها را نمی‌بینند؛ متعهد بوده که از قومیت‌های مختلف برای هم بگوید.

پس از آن رامبد جوان عنوان کرد: «یک خبری در تمام نشریات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه آقای سعید سالارزهی که از دوستان خیلی قدیم من و صاحب امتیاز عروسک جناب خان است، گفته هیچ پیشنهادی از سوی تلویزیون، شبکه نسیم و سازندگان برنامه خندوانه به من داده نشد و هیچ گفت‌وگو و مذاکره‌ای نشد و هیچ پولی هم از بابت جناب خان به او نرسیده است، در نتیجه او هم تصمیم گرفته که جناب خان در نباشد.»

جوان در ادامه خطاب به سالارزهی بیان کرد: «سعید سالارزهی عزیزم، تو دوست خیلی قدیمی من هستی ولی الان دلخوری و تصمیماتی گرفته‌ای؛ قطعا در این مورد تو تصمیم گیرنده هستی، همان قدر که ما هم برای خندوانه تصمیم می‌گیریم و این همکاری به گونه‌ای است که چه با جناب خان چه با شکل‌های دیگری ادامه پیدا خواهد کرد. این اولین بارینبود که من و محمد بحرانی در کنار هم بودیم، اخرین بار هم نخواهد بود. این همکاری می‌تواند تعریف‌های جدید برای خودش ایجاد کند ولی واقعیت این است که از جانب شخص من به عنوان رفیقت و همچنین از طرف شخصیت‌های اصلی خندوانه بارها و بارها چه به صورت مستقیم و چه توسط دوستانمان پیشنهادهای خیلی خوبی به تو دادند ولی تو تصمیم گرفتی که نپذیری و آنها را نشنیده بگیری.»

او ادامه داد: «خدا را شکر شاهد داریم؛ یکی از شاهدان بسیار موجه ما سرکار خانم مرضیه برومند هستند که من از ایشان خواهش کردم به عنوان وکیل ما با سعید جان صحبت کنند ولی سعید نپذیرفت.»

جوان تاکید کرد: «به نظر من واقیعت این است که جناب خان در ابتدا متعلق به کسی نیست که به نامش ثبت شده بلکه متعلق به کسی است که به او روح داده است و برنامه و شرایطی که کمک کرد او رشد کند و بیشتر دیده شود که خندوانه و تلویزیون است و مردم که این مقدار استقبال و حمایت را نسبت به تولد یک موجود بسیار جذاب داشتند و کنارش ایستادند و به او کمک کردند.»

او افزود: «به هر حال ما تصمیم‌های برنامه خودمان را برای همکاری‌هایمان می‌گیریم و ادامه می‌دهیم شاید یک روزی برسد که من و تو تصمیم گرفیتم جناب خان به خندوانه بیاید، شاید هم به همین وضعیت ادامه بدهیم.»

کارگردان و مجری خندوانه تاکید کرد: «ما همه دور هم جمع شدیم برای اینکه مردم خوشحال باشند قول می‌دهیم هر کاری از دستمان بر بیاید برای شما انجام دهیم برای اینکه حال شما خوب باشد، چه با جناب خان، چه بی جناب خان. مهم جمع شدن این گروه و همکاری شکل گرفته است و آدم خلاق و درجه یکی مثل محمد بحرانی. ما سعی کردیم شرایط یک مذاکره به درستی پیش ببریم اما نشد.»

در ادامه بحرانی با تایید حرف‌های جوان و بیان اینکه من وارد مسائل حقوقی نمی‌شوم خطاب به مردم گفت: «من بدون تعارف و از اعماق قلبم معتقدم که شما که در این مدت با عشق جناب خان را دوست داشتید صاحبان اصلی آن هستید و شما هستید که تعیین می‌کنید که جناب خان زنده بماند یا زنده نماند و در کجا زنده بماند. همیشه رییس شما هستید.»

او در پاسخ به پرسش رامبد جوان مبنی بر اینکه آیا در شرایط فعلی که جناب خان در بین ما نیست، حاضر به همکاری با خندوانه هستی یا نه، گفت: «من معتقدم حفظ کاراکتر در اولویت است. خیلی وقت‌ها در این بازه پیشنهاداتی به من شد از این جمله که شخصا اجرای صدای جناب خان را در مراسمی انجام دهم، مبالغ بالایی هم پیشنهاد می‌شدم که من هرگز نپذیرفتم. زیرا در مکتب آقای طهماسب یاد گرفتم که عروسک باید زنده بماند و این وظیفه کسانی است که درگیر خلق یه عروسک هستند. به زعم من با اولویت بسیار بالا حضور جناب خان در خندوانه است که به آن معنی می‌دهد. بی واسطه با مردم حرف می‌زند، با یک پارتنری که او را می‌فهمد با هم دوست هستند، با هم دعوا دارند، یکدیگر را می‌زنند، یکدیگر را می‌بوسند. به زعم من با اولویت بالا و به ضرس قاطع این شکل از حضور درست است.»

بحرانی در مورد همکاری‌اش با عروسک جناب خان، بیرون از تلویزیون گفت: «من خبرهایی راجع به فیلم سینمایی Movie جناب خان شنیده‌ام. به نظرم از آنجا که این کار موجب خراب شدن شخصیت جناب خان می‌شود، نمی‌پذیرم.»

او در ادامه با اشاره به اهمیت قومیت‌ها و گویش‌های در نقاط مختلف کشور و بیان اینکه جناب خان متعلق به این مردم و قومیت‌ها است، گفت: «به نظر من جناب خان یک پیش تولید ۳۵ ساله دارد از تولد من در محله‌ای در شیراز که جنگ زده‌های خوزستانی در کنار ما زندگی می‌کردند. کسانی مثل حصون لیدر تیم صنعت نفت آبادان، بهنام ارشدی‌نژاد دوست دوران کودکی من تا کنون که بسیاری از آواها را از او یاد گرفتم و بسیاری از افراد همچون این‌ها در جناب خان سهم دارند، چه بر روی کاغذی در هر جای دنیا ثبت شده باشد و چه نشده باشد؛ از نظر قلب من تمامی این افراد در جناب خان سهم دارند.»

بحرانی پس از آن در مقابل جوان که از او خواست قطعه‌ای آواز جنوبی را در روی صحنه یا پشت صحنه با صدای جناب خان بخواند، گفت: «صدای جناب خان تا آخر عمر متعلق به خودش است و من از خودش دعوت می‌کنم که بیاید و برایتان بخواند.»

صداپیشه جناب خان در بخشی از صحبت‌هایش از اعضای تیم جناب خان تشکرد کرد و گفت: «از مهدی برقه‌ای و حامد ذبیحی که در تیم جناب خان به من کمک می‌کردند، تشکر می‌کنم و دست خسته‌شان را می‌بوسم. این افراد شغلشان دیده نشدن است. امیر سلطان احمدی، حسام مقامی کیا، مهدی شافعی، محمد عسگری و مهناز خطیبی و من تیم ایده‌پردازی بودیم که از آنها نیز سپاسگزارم.»

بحرانی همچنین بیان کرد که مایل است رییس جمهور را از نزدیک ببیند تا با ارائه دلایلی از او و وزیر بهداشت درخواست کند که بیماری پروانه‌ای جزو بیماری‌های خاص قرار بگیرد و مبتلایان به این بیماری بتوانند از امکانات بیمار‌های خاص بهره ببرند.

رامبد جوان در بخشی از این برنامه عنوان کرد که همکاری با محمد بحرانی در خندوانه ادامه دارد و قرار است تیم خندوانه همراه با بحرانی کارهای هیجان‌انگیزی انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 233758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟