جایزه «سامورایی»  توکیو برای 2 فیلمساز یزرگ سینما

به گزارش رکنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: «مارتین اسکورسیزی» و «کیوشی کوروساوا» دو فیلمساز بزرگ سینما از جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو جایزه «سامورایی» دریافت می‌کنند.
این جایزه که به یک عمر دستاورد هنری این دو تعلق گرفته، ‌طی مراسم اختتامیه این فستیوال در سوم نوامبر به برندگانش اعطا می‌شود.
«کوروساوا» که بیشتر به خاطر فیلم‌های ترسناکش شهرت دارد، تاکنون آثاری چون «سفر به ساحل» و «توکیو سوناتا» را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.
البته اعلام شده «اسکورسیزی» به دلیل تعهدات کاری، برای دریافت این جایزه حضور نخواهد داشت. این کارگردان هالیوودی جدیدترین فیلم خود «سکوت» را با الهام از رمانی از «شوساکو اندو» نویسنده ژاپنی جلو دوربین برده است.
رمان این نویسنده ژاپنی در سال ۱۹۶۶ نوشته شده و پیش‌تر دو بار در سال‌های ۱۹۷۱ به کارگردانی «ماساهیرو سینودا» و در سال ۱۹۹۶ به کارگردانی «ژائو ماریو گریلو» به سینما راه یافته است.
داستان فیلم «سکوت» براساس رویدادی واقعی و درباره یک مُبلغ آئین مسیحیت در قرن هفدهم با بازی «لیام نیسون» است که به ژاپن سفر می‌کند و در آن‌جا مجبور می‌شود دین مسیحیت را تکذیب کند و از آن روی برگرداند.
گفته می‌شود این فیلم که از آن به عنوان چالش‌برانگیزترین فیلم «اسکورسیزی» یاد می‌شود، برای مدت ۲۳ سال پروژه سینمایی مورد علاقه «اسکورسیزی» بوده که در نهایت امسال به سینما می‌آید.
جایزه ژاپنی «سامورایی» از سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و سالانه به دو کارگردان داخلی و بین‌المللی که “همچنان فیلم‌های برجسته‌ای می‌سازند که راه را برای رسیدن به دورانی جدید در سینما باز می‌کند”، ‌ تعلق می‌گیرد.
پیش‌تر «جان وو»، «تیم برتون»، «یوجی یامادا» و «تاکشی کیتانو» جایزه «سامورایی» را در دست گرفته‌اند.
«اسکورسیزی» را با فیلم‌های ماندگارش چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و البته دوستی و همکاری متناوب با بازیگر بزرگ سینما «رابرت دنیرو» می‌شناسند.
«تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد»، «مُردگان»، «جزیره شاتر»، ‌ «هیوگو» و «گرگ وال‌استریت» از دیگر ساخته‌های این کارگردان آمریکایی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

 

جوانی قربانی اسید پاشی مرموز شد

قتل در حاشیه بازی بزرگ فوتبال+عکس

عجیب‌ترین حکم قصاص برای یک قاتل +تصاویر

زنده به گور شدن نوزاد 7 ماهه / چوپان راز تلخ را فهمید+تصاویر

دوست پسرم گفت مادرش می خواهد عروس آینده اش را ببیند به خانه شان که رفتم دو پسر دیگر هم آنجا بود

 

لیندا کیانی در کنار شمع ها جای چه کسی را خالی کرد +عکس

تیپ متفاوت سوپراستار زن ایرانی در روستای ابیانه+ عکسی در کنار دخترش

بازیگر زن سریال یوسف پیامبر (ع) همزمان در مشهد و کربلا! +عکس

 

کدخبر: 226928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟