قانون سقف قرارداد از فوتبال به سینما می‌آید؟

موسوی می‌گوید برخی سرمایه گذاران «پول‌های بی مسئولیتی» را برای پول‌شویی وارد عرصه تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی کردند که این اتفاق باعث افزایش اختلاف طبقاتی بین اهالی سینما شده است.

در سال‌های اخیر با جا افتادن سریال‌های شبکه نمایش خانگی در میان مخاطبان و ورود بازیگران و کارگردانان سرشناس سینمایی به این عرصه، زمزمه‌هایی در مورد پولشویی سرمایه گذاران سریال‌های شبکه نمایش خانگی شنیده می‌شد که این موضوع همیشه توسط تهیه کنندگان این گونه مجموعه‌ها تکذیب شده است.

 

در طول این سال‌های گذشته ورود برخی سرمایه گذاران به شبکه نمایش خانگی باعث شده که نرخ دستمزد بازیگران سرشناس شکسته شود و آنها برای بازی در فیلم‌های سینمایی هم خواستار افزایش دستمزد‌های خود شوند.

 

امروز غلامرضا موسوی رییس شورای عالی تهیه کنندگان اعلام کرد که از این پس به طور جدی با تهیه کنندگانی که دستمزدهای غیر متعارفی به عوامل فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی پرداخت می‌کنند، برخورد خواهد شد. موسوی در رابطه با این موضوع به ایسنا گفت: «در آخرین نشست شورایعالی که با حضور نمایندگان چهار تشکل تهیه‌کنندگی تشکیل شد، اولین دستور جلسه افزایش برخی دستمزدها و بخصوص دستمزد برخی بازیگران بود. شورایعالی در این زمینه بحث و گفت و گوی مفصلی انجام داد و در نهایت با توجه به اختلال این اقدام در تولید فیلم، افزایش اختلاف طبقاتی بین اهالی سینما و عدم امنیت حرفه، تصمیم گرفت که با تهیه‌کنندگانی که دستمزدهای غیر متعارف پرداخت کنند، برخورد جدی صنفی خواهد شد. در این نشست همکاران عقیده داشتند حتی در صورت اثبات پرداخت‌های غیر متعارف تهیه‌کننده، اجازه اکران فیلم را نباید داد.»

 

رییس شورای عالی تهیه کنندگان معتقد است حضور بازیگرای سرشناس سینمایی در برخی فیلم‌های سینمایی نتوانسته باعث افزایش مخاطب و به طبع فروش بالای این‌گونه فیلم ها شود و به همین دلیل پرداخت این مبالغ جدا از غیر حرفه‌ای بودن آن، تنها بهای تمام شده فیلم‌های سینمایی را افزایش داده است.

 

اما موسوی که از افرایش دستمزد بازیگران با عنوان فاجعه یاد می‌کند، صداوسیما را مقصر اصلی این اتفاق می داند:« متاسفانه اخیراً فاجعه‌ای را که چند سال پیش تلویزیون با افزایش دستمزدها شروع کرد و بعدها دودش علاوه بر چشم تهیه‌کنندگان سینما به چشم خود تلویزیون نیز رفت، توسط شبکه نمایش خانگی شروع شده است. ورود پول‌هایی که در بهترین شکل می‌توان آنها را «پول‌های بی‌مسئولیت » دانست که باعث افزایش دستمزدها شده است.»

 

تهیه کننده «من مادر هستم» در ادامه به بحث پرحاشیه پول‌شویی در شبکه نمایش خانگی هم اشاره می‌کند در رابطه با این موضوع توضیح می‌دهد: «عدم حضور تهیه‌کنندگان حرفه‌ای پشت سریال‌های خانگی نیز از دیگر دلایل افزایش و پرداخت غیر متعارف دستمزدها بخصوص به بازیگران است. بعضی از همکاران نیز می‌گویند پولهایی که من به عنوان « پولهای بی‌مسئولیت » نام می‌برم برای پول‌شویی توسط برخی از سرمایه‌گذاران سریال‌های شبکه نمایش خانگی وارد چرخه تولید شده است.»

 

موسوی در ادامه به نوعی تهیه کنندگان متخلف سریال‌های شبکه نمایش خانگی را تهدید می‌کند که اگر به رویه پرداخت دستمزدها غیر متعارف پایان ندهند، اجازه پخش آثار آنها داده نخواهد شد: «شورایعالی همچنین طی نامه‌ای به دکتر ایوبی معاونت سینمایی در مورد پرداخت دستمزدهای بی‌رویه در شبکه نمایش خانگی هشدار داد و از ایشان خواست به تهیه کنندگان این سریال‌ها اعلام کنند که در صورت پرداخت دستمزدهای غیر معمول امکان دیده نشدن آنها برای دریافت مجوز پخش وجود دارد، چرا که این اقدام آنان اختلال در تولید است.»

 

در سال‌های گذشته قانون سقف قرارداد در بین بازیکنان لیگ برتر فوتبال اجرا شده است. به نظر می‌رسد این راهکار برای بازیگران سینما هم قرار است به اجرا درآید. رییس شورای عالی تهیه کنندگان از راه حل‌هایی که می‌تواند به کنترل دستمزدها منجر شود، ارائه قراردادهای تیپ به تهیه کنندگان و لزوم ارائه یک نسخه به شورایعالی تهیه کنندگان می‌داند: «شورایعالی امیدوار است با اقدامات متعدد و متفاوتی که اجرا خواهد شد، رفتارهای غیر مسئولانه برخی افراد که با هنجارشکنی و رفتارهای منفعت طلبانه تولید حرفه‌ای را به چالش می‌کشند، کاهش یابد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

پیرزن سنگدل نوه سه ساله‌اش را کشت +عکس

خودکشی پسر بچه 11 ساله در مدرسه / او آزار دیده بود+عکس

هالک ایرانی در کشتی کج آمریکا

یک کشته و زخمی شدن صدها نفر در برخورد قطار با دیواره ایستگاه +عکس

رویا گفت در خانه تنهاست به آنجا رفتم، وقتی برادرش آمد یک چاقو به دستم داد و ...

عکس جنیفر لوپز در نوزادی در آغوش مادرش!

عکس خواننده زن زیرزمینی در اکران فیلم اروند! +عکس

چهره بامزه آناهیتا همتی در اولین روز مدرسه! +عکس

کدخبر: 225719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟