جایزه بهترین کارگردانی در دستان کارگردان سریال محبوب ایرانی ها +عکس

این افتتاحیه با نمایش کلیپ ساعت با مضمون تصاویر تحویل سال رزمندگان مبنی بر آغاز سال سینمای انقلاب و مقاومت آغاز شد و سپس علیرضا افتخاری به اجرای تصنیفی با موضوع مقاومت پرداخت.

در این مراسم، محمد خزاعی دبیر جشنواره گفت: محفل سینمایی ما که به عطر حضور و انفاس قدسیه شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مقاومت جهانی دنیای اسلام و مدافعین از حریم شریعت و اهل بیت آراسته است شاید از سایر محافل پر زرق و برق سینمایی چه در داخل کشور و چه در سایر کشورها متفاوت باشد؛ اما سینمای مقاومت عرصه حضور سینه سوختگانی است که فرش قرمز حضورشان در جشنوارهرا از سرخی خون مردان و زنان آزاده ای وام می گیرند که در تقابل با سیاهی ، ظلم و انحراف و بی عدالتی، قفل قفس جسم خاکیشان را با صلابت اراده شکستند وبه ملکوت پر گشودند.

وی افزود: در قدمگاه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در قالب سینمای ایران و سینمای بین الملل و بیست و سه بخش دیگر با نمایش ۲۹۳ اثر مطرح از ایران و ۶۱ اثر از ۲۹ کشور جهان با حضور ۴۰۰ هنرمند داخلی و ۷۴ هنرمند خارجی و اکران آثار شهدای مدافعین حرم در ۳۰۰۰ نقطه کشور و دانشگاه ها و حوزه های علمیه و کارگاه های آموزشی و پژوهشی برای هنرجویان داخلی و خارجی با حضور هنرمندان سرشناس سینمای ایران از شنبه به مدت یک هفته رخ نموده است. وچنین است که خیمه عشاق راویان خون وحماسه و شهادت و مقابله با نظام سلطه جهانی در راهی که به فرموده رهبر عزیزمان جلوه گر جهاد کبیر است در میان حواشی و هیاهوهای سطحی پیکره سینما، بار دیگربر پا شده است.

در ادامه این مراسم، با پخش کلیپ هایی مجزا و اهدای هدایا از خانواده های شهید غضنفر رکن آبادی، شهید سعید سیاح طاهری، زنده یاد فرید کشن فلاح و مرحوم فرج الله سلحشور تقدیر شد.

دکترمحسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام درآئین افتتاحیه جشنواره مقاومت، با بیان اینکه رسانه های مدعی حقوق بشر، حقوق میلیون ها انسان را زیر پا می گذارند و با انواع بلند گوها سعی می کنند این مقاومت را تار کنند، اظهار کرد: مقاومت فقط در صحنه رزم نیست، مقاومت نیاز به عشق و قلم دارد. مقاومت نیاز به جوششی دارد که افکار عمومی را از تردید پاک کند. هیچ ابزاری مانند هنر، تاثیر گزار نخواهد بود.

در ادامه این برنامه، برگزیدگان اقلام تبلیغی به صورت ذیل معرفی شدند.

بخش عکس: جایزه هیأت داوران- تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد مهدی دلخواسته برای مجموعه عکس فیلم مزار شریف اهدا شد.

بخش پوستر: جایزه هیأت داوران- تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی باقری برای طراحی پوستر فیلم شیار ۱۴۳ اهدا شد.

بعد از معرفی برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی، عزیز الله حمید نژاد پس از تقدیر خود، گفت: مجبور نیستیم بر اساس بودجه هایی که در دست داریم فیلم های ضعیفی برای شهدا بسازیم. جایزه خود را با خانواده شهید حسن آبشناسان تقدیم می کنم.

در بخش آثار نماهنگ، برگزیدگان به صورت ذیل معرفی شدند.

برگزیده اول: تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد حسین مهدویان برای «چشم به راه و از خون جوانان وطن» تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی، برگزیده دوم:دیپلم افتخار و جایزه نقدیبه مهدیار عقابی برای «ارغوان»، برگزیده سوم: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسین ومحمد بوشهری برای «لبیک و عمارداره این خاک»، پس از معرفی بخش نماهنگ، با نمایش کیلیپ و اهدای هدیه از نادر طالب زاده تقدیر شد.

در بخش پویانمایی برگزیدگان به صورت ذیل معرفی شدند.

تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم سینمایی پویا نمایی فهرست مقدس «محمد همدانی»، تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای پویانمایی کوتاهآنتراکت به کارگردانی «سید محمد رضا خرد مندان»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای پویانمایی به کارگردانی «جنگ جهانی سوم»به کارگردانی عبد الا میر سبیعی

جایزه ویژه هیات داوران به به پویا نمایی خیابان ۲۰۴ به کارگردانی محمد امین امامی با موضوع منا، لوح تقدیر: هیات داوران به پویا نمایی«مرزداران» به کارگردانی حسین صفار زادگان پس از بخش برگزیدگان پویانمایی از اصغر بختیاری با نمایش کلیپ و اهدای هدیه، تقدیر شد.

همسر شهید اقبالی که برای اهدای جایزه بختیاری به روی سن آمده بود با تعریف نحوه شهادت این شهید بزگوار گفت: به اینکه همسر چنین مردی هستم افتخار می کنم. حضار به احترام همسر این شهید قیام کردند.

در بخش قلم طلایی برگزیدگان به صورت زیر معرفی شدند.

بخش طرح فیلمنامه سینمایی: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فهیمه سلیمانی نویسنده طرح فیلمنامه «کارو» اهدا شد. وی پس از دریافت جایزه، جایزه خود را به شهدای مفقود الاثر عملیات بیت المقدس ۲، اهدا کرد. بخش خلاصه فیلمنامه کوتاه:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سید حمید طاهری برای نگارش خلاصه فیلمنامه «ننه گیلان» اهدا شد.

در بخش بزرگداشت، از محمدرضا شرف الدین تقدیر شد.

برگزیدگان بخش آثار سینمایی ویدیویی نیز به این صورت معرفی شدند: بهترین فیلمنامه : تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خیر اله تقیانی پور برای فیلم، بهترین کارگردانی: تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدیبه داریوش عذبانی برای فیلم مردان آفتاب، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به خیراله تقیانی پور و احمد بهرامی برای فیلم تونل، بهترین فیلم: تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی تربتیفرد برای فیلم مدار ۱۰ درجه، برگزیدگان سریال تلویزیونی به این صورت معرفی شدند: تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلمنامه به هادی مقدم دوست و حمید نعمت اله ( وضعیت سفید)، تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مسعود جعفری جوزانی( در چشم باد )، تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین سریال به حبیب اله کاسه ساز، مسعود جعفری جوزانی و عباس اکبری (در چشم باد)، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین سریال به محمد رضا شفیعی برای سریال وضعیت سفید.

جایزه ویژه مرحوم فرج اله سلحشور شامل تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین سریال با موضوع انقلاب اسلامی به جلیل سامان برای سریال پروانه جایزه ویژه بهترین بازیگری به شهاب حسینی ( شوق پرواز) تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی، دیپلم افتخار بهترین بازیگری به آزیتا حاجیان(کیمیا) دیپلم افتخار و جایزه نقدی.

شهاب حسینی پس از دریافت جایزه خود با خواندن آیه ای از قرآن درباره روزی گرفتن شهدا نزد پروردگار گفت: خوشحالم که در زندگی در نقش شهید بابایی بازی کردم. این نقش به من زندگی داد و دوست داشتم که جایزه خود را از دستان شهید بابایی بگیرم اما حالا این جایزه را به جایگاه اصلی خودش یعنی فرزندان برومند شهید بابایی تقدیم می کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

دختر کوهنورد مسیر را گم کرد و 48 ساعت در کوههای البرز سرگردان ماند + عکس

درخواست طلاق داماد 32 ساله از نوعروس 57 ساله در دادگاه تهران

دختر اسکی باز ناخواسته قاتل شد + عکس

فیلم لحظه عمل وحشیانه و زشت یک مرد با دختر خوانده اش در استخر + عکس

دو ماه به خاطر ارتباط با زن شوهردار زندان بودم / وقتی آزاد شدم زنم هم با یک مرد ارتباط شوم گرفته بود

بهزاد فراهانی:هرگز به عنوان یک پدر، دخترم را تکفیر نکرده‌ام +عکس

عکس آتلیه ای الناز شاکردوست با رن نامدار سینمای ایران +عکس

 

کدخبر: 225308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟