افشاگری عجیب و بی سابقه سوپر استار سینما +عکس

تجرج کلونی بازیگر معروف هالیوودی تحقیقاتی در ارتباط با فساد دولت سودان به انجام رسانده که موجب افشاگری بی سابقه ای شده است.

در این گزارش ادعا شده است که سالوا کر رییس‌جمهور سودان جنوبی ، معاون اول پیشینش ریاک مشار و بسیاری از وابستگان آن‌ها اموال سودان جنوبی را غارت کرده و از این راه به ثروتی هنگفت دست پیدا کرده‌اند.

در شرایط بهم‌ ریخته سودان جنوبی و آواره شدن بیش از ۲٫۵ میلیون نفر از جمعیت سودان جنوبی ، برخی از اعضای خانواده رییس‌جمهور سودان و معاون پیشین او عکس‌های خود در هتل‌ های پنج ستاره و خودرو های لوکس را در شبکه‌ های اجتماعی منتشر می‌کنند.

سودان جنوبی سال ۲۰۱۱ از سودان استقلال پیدا کرد اما خیلی زود در سال ۲۰۱۳ پس از برکناری ریاک مشار از منصب معاون اولی رییس‌جمهور گرفتار جنگ داخلی شد. هر دو طرف درگیر دیگری را به جنایات جنگی و کشتار شهروندان غیرنظامی متهم می‌کنند.

جرج کلونی در نشستی خبری پیش از دیدار با رییس‌جمهور آمریکا در واشنگتن گفت : «حقیقت بسیار ساده است ، آن‌ ها پول کشور را سرقت می‌کنند تا خرج نیروهای نظامی کرده و یکدیگر را بکشند.»

او در ادامه افزود: « شواهد محکم و غیرقابل انکار است، دلال‌ های اسلحه ، و کلا و بانک‌ های بین‌ المللی و دلالان املاک بین‌ المللی در این پرونده دخیل هستند. وجود این بازیگران جهانی در این موضوع خود دلیلی است بر این که ما می‌ توانیم راه‌حلی برای آن بیابیم و به کشتار غیرنظامیان بی‌ گناه پایان دهیم.»

دان چیدل بازیگر سیاه‌ پوست آمریکایی و همراه کلونی در این پژوهش گفت: « ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد مقامات رسمی در این کشتار بزرگ مسئول و در این میان به فکر انباشتن ثروت برای خود هستند.»

کلونی و همکارانش اعلام کردند که یافته‌های خود را با رییس‌جمهور آمریکا در میان خواهند گذاشت و جامعه بین‌ المللی از جمله همسایگان سودان جنوبی را ترغیب خواهند کرد تا با انجام اقدامات عملی جلوی افراد ناقض حقوق بشر در سودان جنوبی بایستند.

جرج تیموتی کلونی (به انگلیسی: George Timothy Clooney) (زادهٔ ۶ مه ۱۹۶۱ در ایالت کنتاکی) بازیگر، فیلم‌ نامه‌ نویس ، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برندهٔ جایزه اسکار و گلدن گلوب است.

جرج کلونی در سال ۲۰۰۵ برای فیلم سیریانا جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۳ موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را، برای تهیه‌کنندگی فیلم آرگو دریافت نماید.

کدخبر: 225180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟