گزارشی خواندنی از لحظه های خلوت خواننده های ایرانی در بچه داری

یادم هست تو یکی از همین ترانه های قدیمی بود که می گفت: بچه ها آیینه زندگی اند! آن موقع ها خودمان بچه بودیم و درک روشنی از شعر و ترانه ها نداشتیم اما وقتی خواستم درباره بچه دار شدن خوانندگان معروف کشور بنویسم و به این فکر می کردم این مسئله چقدر در شخصیت و زندگی و حتی خوانندگی آنها می تواند تاثیر بگذارد به درک عمیق تری از این ترانه رسیدم.

راستش بچه ها مثل آیینه ای هستند که پدر و مادر فقط آنها را به دنیا نیاوردند بلکه خودشان را هم در زلالی و شفافیت و معصومیت آنها تماشا می کنند. اصلا مهم نیست که خواننده باشی یا نباشی، آدم معروفی باشی یا نباشی.

وقتی صاحب فرزند می شوی فقط یک اتفاق در بیرون زندگی نیفتاده بلکه یک سری تغییر و تحولات روحی در درون انسان هم رخ می دهد. شاید همین جاست که اگر آدم معروفی باشی مثلا یک خواننده که کارش با احساس و عاطفه هم گره خورده است آنگاه بچه دار شدن می تواند یک سری آثاری برای تو داشته باشد که لزوما برای یک آدم معمولی نداشته باشد.

دم دست ترین مثالی که می توانیم بزنیم همین است که بچه های آدم های معروف، تولدشان هم به خبر و عکس و حاشیه بدل می شود و آنها از همان بدو تولد معروف می شوند. مثلا آخرین خواننده پاپ کشورمان که به تازگی بچه اش به دنیا آمد حمید عسکری بود که کافی است این خبر را در گوگل و رسانه ها جستجو کنید تا ببینید تیتر حمید عسکری پسردار شد کمتر از تیتر آلبوم جدید حمید عسکری به بازار آمد نیست.

فرزند میوه شیرین درخت زندگی است که حتی اگر خواننده هم باشی و محبوب و مشهور و پرطرفدار، باز هم این بچه توست که محبوب و سلبریتی تو می شود. اگر بهترین ترانه های خاطره انگیز را برای مردمت خوانده باشی اما باز این بچه ها هستند که خوش آهنگ ترین و دلنشین ترین ترانه زندگی ات می شوند... بچه ها ترانه زندگی اند.

در این گزارش قصد داریم به سراغ خوانندگانی برویم که در چند سال اخیر صاحب فرزند شدند و ببینیم که این اتفاق شیرین چه تاثیری بر آنها و زندگی شان گذاشته است.

حمید عسکری که آخرین آلبومش به نام «دیوانه وار» منتشر شده از تولد موجود دیگری در زندگی اش در صفحه اینستاگرامش خبر داد که بعد از تولد نخستین فرزندش به نام «کارن» رخ داد. شاید انتخاب نام کارن هم ریشه در علاقه او به موسیقی دارد و متاثر از نام «کارن همایونفر» موسیقدان و آهنگساز معروف ایرانی باشد. عسکری با انتشار عکسی از پسرش که در آغوشش بوده این متن را در صفحه اینستاگرامش زیر عکس منتشر کرد که «سلام. امروز بهترین روز زندگیمه. عضو جدید خانواده رو بهتون معرفی می کنم. کارن عسکری کوچیکه همه شما».
او قبلا هم در مصاحبه ای گفته بود: «من هیچ وقت نخواسته ام از سلبریتی هایی باشم که ازدواج کردن و بچه دار شدن شان را از مردم پنهان می کنند. در میان سلبریتی های دنیا هم شاهد این هستیم که آنها به راحتی این مسائل را با مردم در میان می گذارند و اتفاقا هواداران شان از این موضوع استقبال هم می کنند.»
حالا او عکسی از پسرش را در صفحه مجازی انتشار داده که با ابراز احساسات و تبریک های فراوان طرفدارانش همراه شده است. عسکری که به گفته برخی از رسانه ها و البته در مصاحبه هایی که با او صورت گرفته از آرام تر شدنش بعد از ازدواج حرف زده، احتمالا حالا با پدر شدن، آرامش بیشتری را تجربه می کند. هر چند که این بستگی دارد که کارن پسر آرامی باشد یا شیطون و بازیگوش اما به نظر می رسد حمید عسکری حالا با پدر شدن، دوران تازه ای را در زندگی آغاز کرده که شاید به دوران تازه ای از فعالیت هنری اش نیز منجر شود.
حمید عسکری و کارن
عماد طالب زاده نیز از خوانندگانی است که به تازگی پدر شده و خیلی هم عاشقانه او را دوست دارد. وقتی که پسرش سانیار متولد شد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عشق من به دنیا اومد... پسرم سانیار خوش اومدی به این دنیا، زیباترین عشق این جهان و اون جهان رو تو وجود سانیارم می تونم لمس کنم... خوشحال ترین و زیباترین روز زندگیم رو با شما عزیزان تقسیم می کنم، برای سانیار من با قلب های مهربونتون آرزوی سلامتی، خیر و برکت بکنید...
او نیز از آن دسته خواننده هایی است که هر چند روز یک بار عکس و سلفی های جدیدش با سانیار کوچولو را با طرفدارانش به اشتراک می گذارد.

عماد طالب زاده و سانیار

احسان خواجه امیری از آن دست خواننده هایی است که حتی اگر پدربزرگ هم بشود باز عنوان پسر ایرج بودن را به یدک می کشد. حالا پسر ایرج خود صاحب پسر شده و شاید در آینده او نیز مثل پدرش که به همراه پدر خود مشترکا آلبوم «من و بابام» را به بازار داده بود، همین مسیر را طی کرده و از آنجا که صدای خوش یک مسئله ارثی است او نیز راه خاندان خود را ادامه دهد و خواننده شود.
سن پسر احسان خواجه امیری اکنون کمی از دو سال گذشته است چرا که او در برنامه سه ستاره که به مناسبت آغاز سال 1393 از شبکه 3 سیما پخش می شد اعلام کرد که هم اکنون او و همسرش در انتظار تولد پسرشان در فروردین 1393 هستند. حالا آرشان از دو سالگی هم گذشته و هر از چندگاهی عکس های او را به ویژه در کنار پدرش در فضای مجازی شاهد هستیم. در یکی از این عکس ها که احسانه خواجه امیری و پسرش جلوی تلویزیون خواب شان برده، منتشر می شود که زیر آن نوشته بود: «وقتی بعد از چند روز خونه نبودن و دلتنگی، پدر و پسر جلوی تلویزیون خوابشون میبره و توسط دوربین همسرم شکار میشن.»
احسان که در خیلی از متن ها به احسان خواجه امیری پسر معرفی می شود حالا با انتشار عکس هایی مواجه می شود که زیرش نوشته شده پسر احسان خواجه امیری! شاید مهم ترین سوالی که در ذهن طرفداران این خواننده خوش صدا با دیدن عکس های آرشان شکل می گیرد این باشد که آیا روزی شاهد صدای خواننده جدید به نام آرشان خواجه امیری خواهیم بود؛ نامی که هم وزن نام پدر است ولی آیا صدای او نیز به پدرش ارث می برد و آیا او نیز این سنت و میراث خانوادگی را ادامه خواهد داد؟ برای پاسخ این سوال باید صبر کنیم تا آرشان بزرگ شود.

احسان خواجه امیری و آرشان

محسن یگانه که پدرش در جنگ تحمیلی شهید و او از داشتن نعمت پدر محروم شد، با به دنیا آمدن دخترش نگه، خود موقعیت شیرین پدر شدن را تجربه کرد و با تولد نگاه گویی نگاه تازه ای هم در او متولد شد که بعد از آن زندگی را به گونه ای دیگر می دید. بعد از تولد نگاه، محسن یگانه یک سلفی با دخترش انداخت و شادی عمیق خود را از این اتفاق مبارک با طرفدارانش سهیم کرد. او زیر عکس مشترک خود و دخترش نوشت: «خدا رو شکر که بهترین روز زندگیمو بهم هدیه داد. واقعا یه لحظاتی از زندگی رو نمیشه تو جملات توضیح داد... نگاه عزیزم... خوش اومدی... از همه دوستان عزیز که تبریک گفتن هم تشکر می کنم.»
حالا نگاه هم مثل زانکو چاووشی بین طرفداران پدرش، محبوب و مشهور است. حالا نگاه تا چند ماه دیگر دو ساله می شد. او 14 آبان سال 93 به دنیا آمده است. بعد از تولد او بود که یگانه یکی از محبوب ترین آلبوم های خود به اسم «حباب» را روانه بازار کرد. جالب است همه خوانندگان این نسل که تقریبا در یک رده سنی قرار دارند، به فاصله نزدیکی از هم پدر شدند و خوانندگی را با لذت پدر شدن با هم تجربه کردند.
تجربه ای که بعضا آن را با ساخت یک ملودی و ترانه ویژه ای با زبان موسیقی ابراز داشتند. محسن یگانه البته پیش از پدر شدنش از پدر شهید خودش در یکی از کنسرت ها خوانده بود و چه پر رمز و راز است این پدر شدن. به ویژه برای محسن یگانه که خود از داشتن پدر محروم شد و به ویژه اینکه فرزند او دختر است و قصه شیرین پدر و دختر بر کسی پوشیده نیست.

محسن یگانه و نگاه

این یک قاعده نانوشته است که احتمالا هر چقدر خواننده ای محبوب و پرطرفدار باشد، حواشی و اتفاقات پیرامون زندگی او نیز بیشتر رسانه ای و عمومی می شود. جالب اینکه محسن چاووشی که عزلت گزین ترین خواننده پاپ ایرانی است که تاکنون کنسرتی نداده، در هیچ برنامه تلویزیونی شرکت نکرده و کمتر اهل مصاحبه و گپ و گفت با مطبوعات و رسانه هاست، اطلاعات زیادی درباره زندگی او وجود دارد.
کافی است به فضاهای مجازی سری بزنید و نام او را سرچ کنید تا از ریزترین خصوصیات اخلاقی یا آدم های زندگی اش باخبر شوید. خود چاووشی هم که علاقه کمی به حضور در فضاهای عمومی دارد، عکس های مختلفی از پسرش زانکو منتشر می کند و شاید این عشق پدر و پسری بتواند کمی او را از لاک تنهایی و خلوت خود بیرون بیاورد. چاووشی البته آهنگ معروفی از مولانا به نام جان پسر به رقصا نیز دارد. نکته جالبی که درباره فرزندان خواننده ها مورد توجه است این است که آنها اسم فرزند خودرا چه می گذارند یا معنی اسم آنها چیست و چرا این نام را انتخاب کرده اند.
به طوری که محسن چاووشی در مصاحبه ای در برابر این پرسش قرار گرفت و دلیل اینکه نام فرزندش را زانکو گذاشته توضیح داد. او گفت از زمانی که متوجه شدیم فرزندمان پسر است، در مورد اسمش تحقیق کردیم و در نهایت به این اسم رسیدیم. این اسم یک نام کردی است که معنایش «شبیه کوه» است.»
شاید خالی از لطف نباشد که بگوییم محسن یگانه خواننده و رفیق قدیمی چاووشی نیز بعد از به دنیا آمدن زانکو برایش کامنت گذاشت که «سلام. الان مشهدم. چاووشی تبریک. پیر شدیما! بزرگترین شانسی که پسرت می تونه بیاره اینه که صورتش به تو نرفته باشه... اصلا اومدم واسه همین موضوع دعا کنم... بازم تبریک»

محسن چاووشی و زانکو

شاید خالص ترین خواننده موسیقی پاپ باشد هم از حیث سبک کار و هم شخصیت و پرستیژ ظاهری اش. محتوا و مضامین اشعاری که او می خواند مثلا در فیلم های مسعود کیمیایی و حتی حالت و لحن خواندن او به گونه ای است که گاهی آدم خیال می کند رضا یزدانی بیشتر در جهان خاطره ها و نوستالژی ها زندگی می کند و اصلا به او نمی آید که پدر شود اما او سال هاست که پدر است و شاید نسبت به خوانندگان هم نسل خود او زودتر پدر بودن را تجربه کرده است. او برخلاف بسیاری از خوانندگان دیگر عکس سلفی با دخترش پریا نمی اندازد و خیلی اهل این حرف ها نیست. البته شاید بزرگ بودن دخترش هم در این زمینه بی تاثیر نباشد.

رضا یزدانی و پریا

آمدن ف6رزند به زندگی هر فردی به تلطیف زندگی و روحیه دو منتهی می شود اما این احساس لطیف برای اهل هنر مضاعف است. از جمله احسان حق شناس که معتقد است بعد از به دنیا آمدن فرزندش عاشق تر شده است و معتقد است که این عشق در کارش تاثیر مستقیم و مثبت گذاشته و انرژی مضاعفی به او بخشیده است.
این حرف او مرا یاد سخنی از حمید فرخ نژاد انداخت که می گفت مردی که هنوز پدر نشده مثل شعله کم سوی گازت است که روشن و گرم است اما وقتی پدر می شود، مثل شعله ای که درجه اش را زیاد کردند می پرد و جنب و جوش دارد. تولد فرزند همان آتش گرمابخشی است که هم فضای خانه را گرم می کند و هم به زن و مرد جنب و جوش بیشتری می بخشد. او هم مثل اغلب خوانندگان صاحب پسر شده و انگار بین خوانندگان پسرزایی رواج دارد.
نام پسر او سام است و احسان عکس های مشترک زیادی را با پسرش در فضای مجازی منتشر کرده تا عاشق تر شدنش را اثبات کند. او در مصاحبه ای خود را پسر عاشق موزیک دانست. حالا باید دید کدام عشق او را با خود بیشتر درگیر خواهد کرد. عشق به موسیقی یا عشق به فرزند. هر چند تجربه و تاریخ ثابت کرده عشق به فرزند قدرتمندترین عشق دنیاست.

احسان حق شناس و سام

حالا خواننده بودن به کنار! به طور کلی مردها بچه دوست هستند اما در این دوره زمانه ای که فرزند کم یا تک فرزندی گسترش یافته، رضا صادقی از داشتن بچه های زیاد حرف می زند و جالب اینکه حتی قبل از بچه دار شدن به اتفاق همسرش نام های آنها را نیز از قبل تعیین کرده بود و جالب تر از این، فلسفه ای است که او برای انتخاب این نام ها دارد. او در مصاحبه ای گفته بود: «تا الان به 3 بچه فکر کرده ایم. همسرم عاشق بچه هاست. ما حتی اسم بچه هایمان را هم انتخاب کردیم؛ قصه، عشق، ایلیا. در واقع دو دختر دلم می خواهد و یک پسر.
البته هر چه خدا بخواهد همان است. عشق را به این دلیل انتخاب کردم که در مدرسه به دخترم بگویند عشق صادقی خانم عشق صادقی بیاید دفتر، دیگر کسی رویش نمی شود به عشق من بگوید بالای چشمت ابروست. قصه را هم دوستدارم چون صدایش کنند قصه صادقی. ایلیا را هم چون ارادت خاصی به امیر مومنان دارم انتخاب کرده ام. نمی خواهم اسم علی را انتخاب کنم که اگر بچه بدی از آب درآمد به اسم علی بی حرمتی شود.»
با این حال او که فعلا یک فرزند دارد نام اولین فرزندش را گذاشته تیارا. تیارا در بهمن سال 1392 به دنیا آمد. او آرزوهای بزرگی برای دخترش دارد و یک بار در زیر عکسش در صفحه اینستاگرام نوشت: «آرام بخواب دخترک معصوم من، پشت من همیشه جای آرامش توست. آرامش مطلق، ای بارانی ترین لبخندخدا... بر پ1شتم آسوده بخواب تا پرواز کنیم تا هر کجا که رویای تو بخواهد، تیارای زیبای من... کاش تمام کودکان سرزمینم در این سرما آرام و گرم باشند.»
شاید جالب تر از اینها این باشد که او صفحه ای به نام «نی نی بان» برای دخترش در اینستاگرام باز کرده که عکس های جدیدی از او را در آن منتشر کرده که در آنها مادر و پدر او هم حضور دارند. تیه در گویش لری به معنای چشم است و تیارا چشم آرا و زیبا معنی می دهد.
صادقی همراه یکی از این عکس ها که دو روز پیش منتشر شده، متنی کوتاه هم از زبان دخترش نوشته که: «سلام دوستای خوبم. دلم تنگ شده بود براتون. هفته شادی رو شروع کنین. راستی من 15 ماهه شدم. دوستون دارم.»
همچنین رضا صادقی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام هم عکسی به مناسبت 15 ماهگی دخترش منتشر کرده و در متنی همراه آن نوشته است: «روز به روز، هفته به هفته، ماه به ماه تو زیباتر می شوی و من عاشق تر، تو عاقل تر و من مجنون تر، حالا 15 ماه گذشت، خدا رو شاکرم برای لبخندت، سلامتی و آرامشت دختر خوبم... من و مادر صبور و عاشقت همیشه کنار تو هستیم و خواهیم ماند... خدا تو و همه کودکان جهان رو عاشق انسان و حیوان و طبیعت کنه و آرامشتون رو در لبخندش بهتون عنایت... دوستدارم گیلاس بالا»
حالا صفحه رسمی تیارا صادقی در اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین و به اصطلاح لایک خورترین صفحاتی است که متعلق به فرزند یک خواننده پاپ کشور است.

رضا صادقی و نیاز

حکایت بنیامین و دخترش شاید متفاوت ترین قصه یک خواننده با فرزندش باشد. پیش از تصادف بنیامین و کشته شدن همسرش البته کمتر کسی بارانا دخترشان را می شناخت. خیلی ها اصلا نمی دانستند که بنیامین ازدواج کرده است! بنیامین درباره پنهان بودن ازدواجش که بالطبع پدر شدن او را هم از نگاه رسانه ها مخفی نگه داشت، گفته من و نسیم از سال 79 با هم آشنا بودیم و سال 88 با هم عقد کردیم و بارانا خیلی زود به زندگی ما آمد؛ تصمیم داشتیم با یک برنامه ریزی قبلی این اتفاق را عمومی کنیم که درست 4 روز قبل از تولد یک سالگی بارانا پدر نسیم فوت شد و سال بعد هم زمانی که در جلسه ای که با 20 انسان سرشناس داشتیم قرار شد در قالب پوستر آلبوم 93 موضوع ازدواج مان را بیان کنیم که این اتفاق افتاد.
اما بعد از این ارتباط تلخ، رابطه پدر و دختری ابعاد رسانه ای وسیعی پیدا کرد. از عکسی که بنیامین با دخترش در اولین آلبومی که بعد از مرگ همسرش منتشر کرد و آهنگی که درباره او خواند تا حضور این پدر و دختر در برنامه نوروزی کلاه قرمزی به یکی از خاطره انگیزترین قسمت های این مجموعه بدل شود. رابطه پدر و دختر همیشه رمانتیک بوده اما با اتفاقی که برای بنیامین افتاد و بارانا مادرش را از دست داد، این رابطه تراژیک هم شد.

بنیامین و بارنا

هم خودش و هم همسرش مهم ترین ویژگی بابک جهانبخش را احساساتی بودن او می دانند، شدیدا احساساتی. حالا فکرش را بکنید که یک خواننده شدیدا احساساتی پدر هم بشود! معلوم است که نه فقط یک اتفاق مهم در بیرون که یک تحول بزرگ در درون این انسان رخ خواهد داد. شاید برای همین است که بابک جهانبخش گفته است که بعد از تولد پسرم آرتا، بزرگ شدم.
در واقع او گفته ازدواج کامل و پدر شدن بزرگم کرده است. جهانبخش نیز با پسرش در برنامه بهار نارنج که ویژه برنامه نوروزی احسان علیخانی بود، شرکت کرد. سلفی های بابک و آرتا هم در اینستاگرام معروف است و او علاقه زیادی به عکس مشترک با پسرش دارد. سلفی هایی که غالبا شاد و کودکانه است.
بابک جهانبخش می گوید در زندگی شخصی دغدغه خاصی ندارم. البته با توجه به وجود آرتا در زندگی ام، شرایط کاملا تغییر کرده و مسئولیت هایم بیشتر شده است. شاید دیگر آن سیستم آرتیست بودن وجود نداشته باشد و همه چیز در زندگی منو همسرم وابسته به شرایط آرتا شده است و به نوعی آرتا ما را مدیریت می کند. جهانبخش که خود را وسواسی می داند، می گوید آرتا تا حدودی این اخلاق و رفتار من را در وجودش دارد و اتفاقا او هم اسباب بازی هایش را خیلی منظم و مرتب نگه می دارد. بابک جهانبخش فکر می کند که روزی آرتا جهانبخش هم خواننده می شود چون گرایش بسیار زیادی به موسیقی دارد و مدام آهنگ های او را می خواند.

کدخبر: 170305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟