5 پایگاه اورژانس و پد اورژانس هوایی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

به گزارش رکنا، عباس قادری مدیر عامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، از مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت کشور و انجمن خیرین وزارت راه ترابری برای احداث و بهره برداری از ۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای در استان خبر داد.

او افزود: به منظور استعانت در امر بهداشت و درمان، توسعه و ارتقای زیر ساخت‌های اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی، توافق نامه‌ای فی مابین وزارتین بهداشت، راه و شهرسازی و مجمع خیرین سلامت و سازمان اورژانس کشور جهت ساخت ۳۰۰ پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در سراسر کشور منعقد که در مرحله اول ۱۰۰ پایگاه احداث می‌گردد.

قادری اضافه کرد: بر اساس این توافق نامه معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد به تأمین ۲۵ درصد از هزینه‌های مربوط به ساخت پایگاه‌های اورژانس طبق پیشرفت پروژه به مجمع خیرین سلامت کشور از طریق دانشگاه‌های محل اجرای پروژه شده است.

او ادامه داد: از ۳۰۰ واحد مورد توافق در این توافق نامه، سه پایگاه در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است که با توجه به کوهستانی وصعب العبور بودن جاده‌های این استان این تعداد باید حداقل به ۱۰ پایگاه افزایش یابد.

قادری گفت: پایگاه اورژانس بین جاده‌ای چبد در بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ از جمله ۱۰۰ پایگاه در اولویت احداث است.

او افزود: عملیات احداث این پایگاه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه آغاز شده است و در صورت تامین به موقع اعتبارات با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟