پیام مناسبت ها پذیرفتن ولایت الهی و ولایت جانشینان خدا بر روی زمین است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در نشست سراسری بصیرت رؤسای عقیدتی سیاسی یگان‌های انتظامی: در ماه ذی الحجه مناسبت های مهم و تعیین کننده ای قرار گرفته است از جمله آن  روز عرفه، عید قربان ، عید غدیر و روز مباهله است. یک پیام مشترک همه این مناسبت ها دارند و آن هم پذیرفتن ولایت الهی و ولایت جانشینان خدا بر روی زمین است.

عید قربان عید تسلیم و فنا شدن و اطاعت محض از فرمان پروردگار است. گفتگوی حضرت ابراهیم با حضرت اسماعیل که در قرآن هم آمده پیامش تسلیم همه جانبه پدر و پسر در مقابل فرمان پروردگار است که هر دو از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند. محتوای دعای عرفه هم  نشان دهنده تسلیم محض امام حسین علیه السلام در مقابل خداست. امام حسین‌ در امتحان عملی خدا سربلند شد و همه چیزش را برای نجات اسلام را در راه خدا فنا کرد. خون سید الشهدا ع اسلام را زنده کرد و به اسلام حیات بخشید.

امروز هم پیام عاشورا و قربان و غدیر این است که فقط باید در مقابل خدا و اولیای خدا که همان معصومین علیهم السلام و جانشینان آنها تسلیم بود و به هیچ وجه تسلیم قدرت های شیطانی و استکباری نبود که اینها دنیا و آخرت انسان را نابود خواهند کرد. شرط امان ماندن از وسوسه های شیطان ذکر مستمر خدا و تلاوت قرآن و انس با کلام معصومین و البته عمل به دستورات آنهاست

 

کدخبر: 799977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟