یکی از دستاورد های مهم ماه رمضان  باید تقویت صمیمیت و برادری و خیرخواهی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه بصیرت رؤسای عقیدتی سیاسی یگان‌های انتظامی سراسر کشور: از خداوند متعال می خواهیم که مضامین دعای قنوت عید فطر را در حق همه ما مستجاب کند و آحاد مردم عزیز ما و امت اسلامی تا ماه رمضان سال بعد همه در خیر و خوبی و برکت و معنویت باشند و این معنویت و تقوا و تقرب که در اثر روزه داری و انس با قرآن کسب کرده ایم را بعد از ماه مبارک رمضان هم استمرار ببخشیم.

یکی از دستاورد های مهم ماه رمضان  باید تقویت صمیمیت و برادری و خیرخواهی باشد؛ که الحمدلله در مجموعه انتظامی این برادری و همدلی بین آحاد کارکنان و مسؤلین و فرماندهان وجود دارد اما باید روز به روز تقویت شود. ماه رمضان، شب های قدر و عید فطر فرصت است برای معنویت افزایی و تزکیه نفس و تحکیم همدلی و اخوت و رحم و مروت نسبت به برادران مومن. مجموعه انتظامی با برگزاری ۸ مرحله رزمایش همدلی مومنانه و توزیع بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از سازمان های پیشتاز در اجرای فرمان مقام‌ معظم رهبری مدظله العالی بود.

سبقت و پیشی در انجام خیر

چقدر خوب است که همه ما و آحاد جامعه اسلامی ما نسبت به انجام خیر از همدیگر سبقت و پیشی بگیرند. یکی از صفات بارز متقین در قرآن‌ همین انفاق و احسان و دستگیری مادی و معنوی از برادران مومن است. اموال دست ما امانت و وسیله آزمایش است و درباره آنها از ما سوال می شود اما اگر آن را در راه خدا انفاق کنیم پاداش داده خواهیم شد. فرمودند زکات فطره تمام کننده روزه است؛ یعنی تمام و کمال روزه به انفاق و احسان و پرداخت زکات فطریه است. البته دستگیری معنوی و هدایت دیگران به سوی صلاح و خیر مهم تر از دستگیری مادی است. فعالیت های قرآنی باید در سطح همه یگان های انتظامی مستمر باشد و با تنوع و کیفیت و اثربخشی بیشتری تقویت شود.

کدخبر: 777862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟