فیلم اعتراف یک زن به آتش زدن چادر کشاورزان اصفهان در زاینده رود / سوء استفاده خرابکاران لو رفت
حجم ویدیو: 5.12M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09

به گزارش خبرنگار رکنا، در شرایطی که شب سوم آذر چادرهای کشاورزان اصفهان  که قصد پایان دادن به تحصن خود در بستر زاینده رود را داشتند، آتش گرفت، برخی اوباش که خودشان اقدام به آتش زدن این چادرها کرده بودند، این کار را به نیروی انتظامی نسبت دادند. 

آتش زدن چادرهای کشاورزان در شرایطی صورت گرفت که نمایندگان صنف کشاورزان اصفهان روز سوم آذر در دیدار با مسئولان محلی و نمایندگان رئیس جمهور، تصمیم به پایان تحصن خود در بستر زاینده رود گرفته بودند، چراکه فرماندار  اصفهان در این دیدار وعده هایی سه ماهه را برای رفع مشکل این کشاورزان مطرح کرد. 

اما تصمیم نمایندگان صنف کشاورزان اصفهان مبنی بر پایان دادن به تحصن، با مخالفت عده ای از این کشاورزان روبه‌رو شد و در شرایطی که بیشتر کشاورزان، چادرهای خود را در طول روز سوم آذر جمع کردند، تعدادی اوباش در شب سوم آذر برای خراب کردن چهره ناجا، چادرهای کشاورزان اصفهانی باقیمانده در تجمع را آتش زدند و این کار را به گردن نیروی انتظامی اصفهان انداختند. 

یک زن که از عوامل آتش زدن چادرهای کشاورزان بوده و اخیرا بازداشت شده است، در همین باره در اعترافات خود گفت: به ما زنگ زدند و گفتند وسایل داخل چادرها را جمع کنید و بعد هم یک کبریت به آنها بزنید و بگویید که آتش زدن چادرهای کشاورزان کار نیروی انتظامی بوده است. ساعت یک و نیم هم که جمعیت به زاینده رود آمدند، خود ما باورمان نمی شد که این جمعیت بیایند. 

یکی دیگر از زنان که از عوامل آتش زدن چادرها بوده است نیز در این باره اعتراف کرد: به ما گفتند که شما وسایل داخل چادرها را جمع کنید و بروید، خودمان ترتیب آتش زدن چادرها را می دهیم. بعد گفتند که یک کبریت به چادرها بزنید و بگویید که نیروی انتظامی چادرهای ما را به آتش کشیده است. 

وی افزود: یک عده از کشاورزان با خوانده شدن بیانیه مربوط به پایان دادن به تحصن مخالفت کردند و اگر این بیانیه خوانده می شد، خود کشاورزان با عزت و احترام چادرهایشان را جمع می کردند. ما هم اکنون از عملی که انجام داده ایم، پشیمان هستیم. 

گفتنی است؛ روز چهارم آذر تمام کشاورزان اصفهان چادرهای خود را جمع کردند و بستر زاینده رود را ترک گفتند.

کدخبر: 746899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟