جانشین ناجا: امروز یک خانم به تنهایی از مرز ترکیه تا چابهار با خودروی خود سفر ‌می‌کند

به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در اردوگاه شهید منتظری، اظهار داشت: محفل بسیار ارزشمندی است که با حضور مومنان و مجاهدان برگزار شد و همه با تمام وجود به شهدا احترام می‌گذاریم.

وی افزود: رهبری به کارکنان نیروی انتظامی لقب مجاهدان فی سبیل‌الله دادند و مردم صاحبان انقلاب و نظامند و حافظان دستاوردان انقلاب هستند و امروز بخشی از خدمات سردار خانچرلی بیان شد.

جانشین فرمانده ناجا بیان داشت: حقیقتا نیروی انتظامی نیروی مقدسی است و در راستای اعتلای نظام تلاش می‌کند و افتخار نیروی انتظامی این است که فرماندهش فقیه است و معتقدیم انقلاب اسلامی شعاعی از شعاع بعثت و عاشورا است.

سردار رضایی گفت: پس از ۱۴۰۰ سال نیز فرزند سلاله پیغمبر قیام کرد و پس انقلاب در مسیر مشخصی است و انقلاب اسلامی ما نیز فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زنده کرد و هر زمانی از سال و شبانه روز نیروی انتظامی آماده است و برنامه دارد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در نیروی انتظامی ادامه دارد و اگر جنگ به ما برای ناآرامی تحمیل شد و مجاهدانی در برابر آنها ایستادند و امروز نیروی انتظامی لحظه به لحظه آن را دنبال می‌کند و فرهنگ دفاع مقدس نیز جاری است.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: مردم ما قدردان اقدامات نیروی انتظامی هستند و نیروی انتظامی فرمانده امنیت داخلی است و مولفه موثر در روابط بین الملل است و خود را حافظ دستاوردها و پاسدار ارزش‌های انقلاب می‌داند و امروز ایران اسلامی ام القرای جهان است.

سردار رضایی گفت: افتخار نیروی انتظامی پاسداری از حریم انقلاب است و در خصوص اراذل و اوباش و دغدغه در تهران ظرف کمتر از ۱۵ ساعت اقدام موثری انجام دادند و با مخلان امنیت برخورد جدی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت انتظامی در این منطقه با مهاجر پذیر بودن بسیار سخت است و عملکرد خوبی داشته‌اند و هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران تهدیدات پیرامون مرزی ندارد و از کشت و قاچاق مواد مخدر گرفته تا گروه‌های تروریستی و هیچ کشوری نیز به اندازه جمهوری اسلامی ایران امن نیست.

جانشین ناجا جمهوری اسلامی ادامه داد: امروز یک خانم می‌تواند با امنیت کامل از مرز ترکیه با ماشین از ترکیه تردد کند و به چابهار برسد و هیچ گونه مشکلی برایش پیش نیاید و هیچ کشوری این سطح از امنیت را ندارد که این ناشی از فرهنگ اسلامی و مدیریت جامعه است.

سردار رضایی اظهار کرد: حقیقتا بایستی زیرساخت‌های بودجه ریزی نیروی انتظامی متحول شود و از مجلس انقلابی انتظار است که تحولی در زیرساخت‌های اعتباری و بودجه‌ای پدید آید و در برنامه هفتم توسعه این انتظار است.

وی ادامه داد: در حوزه جرائم نیروی انتظامی به دنبال پیشگیری است و بایستی موضوع نگهبان محلات را فعال کنیم تا جرائم کاهش پیدا کرده و احساس امنیت در جامعه تقویت شود و در موضوع سرقت بایستی پیشگیری واقعی انجام شود.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: بایستی برای ساخت و سازها و ساختمان‌ها پیوست انتظامی تعریف شود و ذیل پروانه ساخت قرار گیرد و همچنین برای خودرو نیز این اتفاق بایستی بیفتد و بایستی هزینه جرم متناسب با جرم باشد و این انتظار از مجلس انقلابی است و در گام دوم مردم از ما نمی‌پذیرند و بایستی قوانین بازدارنده باشد که کسی مرتکب یک جرم برای ده‌ها بار نشود.

سردار رضایی گفت: در برخی نقاط احساسات و عاطفه‌های بی جا کار را مختل کرده است و اطاله دادرسی بسیار طولانی است و ماموران ما را خسته کرده است و از مجلس این درخواست می‌رود که بنابر دغدغه مردم تحولی در حوزه قوانین ایجاد کند.

وی ادامه داد: اولویت اول نیروی انتظامی پس از مسائل تروریستی مبارزه و برخورد جدی با اشرار و اراذل و اوباش است و این تدبیر فرمانده انتظامی است که یک ماهی است شدت گرفته و بدون وقفه استمرار خواهد داشت و این حق مردم است که به راحتی زندگی کنند و هر کس بخواهد آرامش مردم را بهم بزند خط قرمز ماست.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: حتی یگان ویژه در این حوزه ماموریت جدی دارد و بایستی همگام پشتیبانی مادی و معنوی را داشته باشند و موضوع امنیت اخلاقی نیز مطالبه مردم است و طرح ناظر پلیس متکی بر امر به معروف است که بار اول تذکر، بار دوم تعهد الکترونیکی و بار سوم احظار و مورد رضایت مردم بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟