جزییات کنترل کرونایی شاهراه 14 استان ایران / پلیس استان البرز  آماده باش است ! + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 42.15M | مدت زمان ویدیو: 00:07:03

به گزارش رکنا، وقتی کشور ایران کرونایی شد طرح فاصله گذاری اجتماعی در همه استان ها در دستور کار یگان ها و ارگان های مختلف قرار گرفت که می توان گفت بیشترین مسئولیت سازماندهی و اجرای این طرح بر دوش نیروی انتظامی گذارده شد.

نیروی انتظامی استان البرز نیز از همان روزهای ابتدایی اجرای طرح وارد عمل شد تا با کنترل ورودی ها و جلوگیری ار تردد خودروهای غیرمجاز وظیفه مهمی را در مبارزه با شیوع کرونا بر عهده داشته باشد.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز با قدردانی از مردم استان و شهروندان کرجی که همراهی کاملی با پلیس برای اجرای طرح فاصله گذاری داشتند گفت: بی شک استان البرز به مرکزیت کرج یک ایران کوچک است و طبیعتا حجم ترافیک سنگینی را در همه ماه های سال بویژه در ایام نوروز شاهد هستیم و از آنجاییکه یک آزادراه بین المللی از وسط شهر عبور می کند بایستی مقوله ورودی های شهر مدیریت می شد . در نخستین اقدام برای اجرای طرح فاصله گذاری کلیه ورودی ها به شهرهای استان را شناسایی کردیم و مجموعا 35 ورودی به شهرها مسدود  و در جهت محدود سازی در 27 منطقه نیروهای انتظامی و پلیس راهور مستقر شدند و از ساعت 8 صبح روز هشتم فروردین ماه از ورود مسافران و خودروهای غیرمجاز به داخل شهرها جلوگیری به عمل آمد .همزمان نیز در داخل شهرها هم به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام کردیم.

سردار محمدیان با اشاره به آمار 15 روزه اجرای این طرح ادامه داد:در این مدت یک میلیون و 929 هزارو 343 خودرو در مبادی ورودی شهرهای استان البرز تحت کنترل و بازرسی قرار گرفتند و از ورود حدود 85 هزار و 129 خودرو که غیرمجاز و مسافر بودند ممانعت به عمل آمد و آنها عودت داده شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت:یک هزار و 24 خودرو که غیرمجاز تردد داشتند جریمه 500 هزار تومانی شدند و 35 خودرو نیز که سرنشینان آنها به ایست بازرسی ها بی اعتنا بودند و قصد فرار را داشتند توقیف و به مدت یک ماه به پارکینگ انتقال یافتند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه تا روز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی – هشتم فروردین ماه - کشفیات مرتبط با اقلام بهداشتی بسیاری داشته اند گفت:ماموران انتظامی توانستند 55 هزار انواع ماسک،524 هزارو 416 جفت دستکش،2 هزارو 155 لیتر الکل،10 هزارو 373 لیتر مواد ضد عفونی کننده،30 هزارو 926 بطری انواع مواد ضدعفونی 300 و 400 سی سی. سایر اقلام مرتبط به میزان 27 هزارو 726 قلم کشف و توقیف کنند و در این ارتباط پس از دستگیری 29 نفر پرونده تحویل تعزیرات داده شد و اقلام بهداشتی نیز در اختیار علوم پزشکی استان البرز قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان به اقلام مکشوفه بعد از آغاز اجرای طرح کنترلی اشاره کرد و خاطر نشان کرد:در مدت 15 روز یعنی از هشتم تا 23 فروردین ماه به میزان 400 تن انواع اقلام ضد عفونی ،الکل و تجهیزات پزشکی شامل 138 هزارو539 لیتر الکل،130 هزار لیتر انواع ضدعفونی کننده ها، یک میلیون جفت دستکش به علاوه 869 هزارو 931 قلم کالای پزشکی توسط پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی کشف شد و تحویل علوم پزشکی استان داده شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟