به گزارش رکنا، سردار محمد رضا مهماندار درباره تشدید برخورد پلیس Police راهور با تخلفات موتورسیکلت‌ها در پایتخت، اظهار داشت: پلیس راهور طرح‌های ویژه‌ای را برای برخورد با موتور سواران و به ویژه تخلفات موتور سواران در دستور کار خود قرار داده است و این طرح‌ها هر روز با جدیت در تهران انجام می‌شود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات حادثه Incident ساز موتور سواران، افزود: این وسیله نقلیه در پایتخت هم به عنوان وسیله سواری، هم وسیله ویژه حمل بار و هم وسیله‌ای پر سرعت برای دور زدن ترافیک و حضور بدون مانع در محدوده زوج و فرد و‌ طرح ترافیک مورد استقبال است.
مهماندار با بیان این مطلب که ماموران پلیس راهور در ایست‌های بازرسی سطح شهر تهران و به ویژه در محل‌های پر تردد اطراف بازار Store و اتوبان‌ها اقدام به بازرسی کلاه ایمنی و مدارک بیمه‌ای و‌هویتی موتور سواران می‌کنند، تصریح کرد: در زمینه استفاده از کلاه ایمنی، خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته است و موتور سیکلت سواران از کلاه استفاده می‌کنند، اما بسیاری از کلاه‌های ایمنی فاقد ایمنی‌های لازم هستند و کمکی به حفظ جان راکب موتور نمی‌کنند.
وی درباره بیمه موتور سیکلت‌ها نیز گفت: بر طبق آمار‌های موجود بیش از سه میلیون موتورسیکلت در تهران در حال تردد است که متاسفانه همه این موتور‌ها مدارک بیمه‌ای ندارند و مالکان آن‌ها به دلیل نقص قانون Law در زمینه الزام موتور سیکلت‌ها به داشتن بیمه از بیمه موتور سیکلت خود سر باز می‌زنند.
رییس پلیس راهور تهران د پایان خاطرنشان کرد: هزاران سیکلت در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی وجود دارد که صاحبان آن‌ها حتی برای بردن و ترخیص موتور‌ها نیز اقدام نمی‌کنند.

 

کدخبر: 397150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟