مشارکت صنوف، کاهش سرقت را به دنبال دارد/ الزام پاساژها و طلا فروشی‌ها به نصب دوربین‌های مدار بسته

سرهنگ کیوان ظهیری با اعلام اینکه آمار سرقت Stealing از اماکن و منازل در تهران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، گفت: اجرای طرح‌های امنیتی در سطح کلانتری و سرکلانتری‌ها با عنوان طرح رعد نقش بسزایی در کاهش میزان سرقت در پایتخت داشته است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش فعالیت کلانتری‌ها و همچنین افزایش گشت‌های پیاده و موتوری محیط برای انجام بزه از سوی متهمان و سارقان سابقه دار، پرریسک شده است؛ افزود: یکی از مواردی که حائز اهمیت است و پلیس Police را در پیشگیری از وقوع سرقت یاری می‌کند اعمال پیشگیری وضعی از سوی افراد و نهادها در جامعه است. پیشگیری وضعی، مجموعه تدابیری است که بر کاهش و حذف موقعیت‌ها و فرصت‌های ارتکاب جرم Crime تمرکز دارد.

ظهیری با اعلام اینکه پاساژها و طلا فروشی‌ها و همچنین اصنافی که اقدام به فروش کالاهای لوکس و گرانقیمت می‌کنند موظف به نصب دوربین‌های مدار بسته در محل کسب وکار خود هستند، افزود: سارقان برای سرقت از منازل و اماکن و حتی سرقت خودرو به سراغ محل‌هایی می روند که کمترین میزان ایمنی در آن رعایت شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: تجهیز محل‌های کسب به دوربین های مدار بسته، سیستم آلارم و همچنین استفاده از نگهبانان مورد تایید به ویژه برای مراکز تجاری و پاساژها الزامی است و در صورت وقوع سرقت بررسی فیلم دوربین‌ها می‌تواند در کمترین زمان ممکن سارق یا سارقان را به دام بیندازد.

وی با اشاره به اینکه سرقت‌های انجام شده در سطح کلانتری‌ها از نوع سرقت‌های خرد به شمار می‌روند، افزود: این قبیل سرقت‌ها از سوی معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها انجام می‌شود و با انجام طرح‌های ضربتی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر Drugs علاوه بر اجرای طرح رعد در سطح کلانتری‌ها ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز اقدام به شناسایی و دستگیری معتادان متجاهر کرده و نسبت به انتقال آنها به مراکز بازپروری اقدام می‌کنند.

ظهیری با اعلام اینکه تمام تلاش پلیس پیشگیری بر کاهش وقوع جرم در سطح محله‌ها و ایمن‌سازی کامل محله‌ها است، گفت: متصدیان و کسبه به عنوان اقشار تاثیر گذار در سطح محلات لازم است با اجرای تمهیدات حفاظتی محل کسب خود را در برابر سرقت محافظت کنند و فرصت ارتکاب به جرم را برای مجرمان به حداقل برسانند.

وی همچنین افزود: شماره تماس 110 پل Bridge ارتباطی مردم با پلیس است و شهروندان می‌توانند هر گونه رفتار و یا تحرک مشکوک در محدوده منزل مسکونی خود و یا محل کسب خود را با آن در میان بگذارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بهاره رهنما دست به دعا شد +عکس

مریم در غیاب دایی با دوست پسرش به خانه او در شمال تهران رفت

آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از مرگ مرموز تهدید به ترور شده بود!

نسرین دستور قتل فجیع و سوزاندن پسر جوان در بیابان های اراک را داد!

من با رسول مرد همسایه همخوابی کردم! /  او از من خواست هووی جوانم را هم به خلوتگاهش ببرم!+ عکس

تجاوز وحشیانه مدیر منحرف مدرسه به دانش آموز 14 ساله/ او خانم معلم جوان را هم باردار کرده بود + عکس

مست بودم و در اتاق خواب به درخواستم توجه نکرد، با چاقو او را کشتم! + عکس

تجاوز به دو مرد که آرایش دخترانه داشتند! / ما را به یک زیر زمین بردند+ عکس

قتل مرموز دانش آموز کلاس دهمی در سرویس بهداشتی

دردسر دوستی پسر دبیرستانی با زن بی حیا + عکس و گفتگو

سقوط مرگبار مرد بدهکار هنگام جلب / در شهرک غرب تهران رخ داد

آخرین خبر از پرونده ناظم منحرف دبیرستان معین تهران

داماد نمک نشناس تهرانی زن صیغه ای هم داشت! + عکس

اعتراف تلخ دانش آموز 12 ساله مشهدی که مشروب به مدرسه برده بود!

کدخبر: 387748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟