تحویل 6 هزار و 500 معتاد به کمپ‌ها در 3 ماه گذشته

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس Police مبارزه با مواد مخدر Drugs تهران بزرگ با بیان اینکه 3 هزار کارتن‌خواب در سطح تهران موجود است، گفت: تعداد بسیار کمی از این افراد معتاد Addicted هستند، و بقیه افراد کارتن‌خواب‌هایی هستند که جا و مکانی ندارند و معیشت آن‌ها از طریق دست‌فروشی و سرقت Stealingمی‌گذرد.
وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فروش کالاهای مسروقه‌ برنامه‌هایی داریم، گفت: در راستای پاک‌سازی منطقه‌ها نمی‌توانیم کارتن‌خواب‌ها را به مراکز بازپروری و گرم‌خانه‌ها تحویل دهیم چرا که طیف وسیعی از این افراد، افراد بالای 60 سال و یا نوجوانان کمتر از 18 سال هستند.
بخشنده با بیان اینکه در 3 ماه گذشته 6 هزار و 500 نفر در تهران را تحویل کمپ‌ها داده‌ایم، گفت: در قسمت‌های شمال شهر بیش از 95 درصد پاکسازی انجام شده است اما در قسمت‌های جنوب شهر با توجه به بافت جغرافیایی و مسکونی محله‌ها، پاکسازی منطقه دشوارتر است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: بیشتر افرادی که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و جا و مکانی ندارند به مناطق جنوبی شهر می‌روند.
بخشنده با تاکید بر اینکه پلیس، توان، آمادگی و اشرافیت لازم را دارد، گفت: می‌توانیم شبانه 5 هزار نفر را تا صبح جمع‌آوری کنیم اما این علاج کار نیست و این معضل به صورت مقطعی حل می‌شود.
وی با بیان اینکه باید قرارگاه‌های استانی که ایجاد شده‌اند فعال شوند، گفت: نمایندگان سازمان‌های متولی باید در این قرارگاه‌ها مستقر شوند و افراد را تفکیک کرده و هر کدام را به مکان مناسب بفرستند به عنوان مثال معتادان را تحویل کمپ دهند، بیماران ایدزی را به بیمارستان منتقل کنند و همچنین به بحث اشتغال، بیمه و سلامت آن‌ها توجه داشته باشند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان با اشاره به خرده‌فروشانی که شبانه بازارهایی‌ را برای فروش مواد مخدر به راه می‌اندازند، گفت: تعداد وسیعی از خرده‌فروشان را شناسایی کردیم و برنامه ویژه‌ای برای جمع‌آوری این افراد داریم تا ضربه مهلکی‌ به آن‌ها وارد کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟