لزوم رفتار پدرانه و دلسوزانه با سربازان وظیفه

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری در پنجمین نشست تخصصی فرماندهان پشتیبانی قرارگاه انتظامی و مرزبانی استان ها ، رده های حوزه مرکزی و مراکز آموزشی ناجا، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب ، دفاع مقدس و شهیدان مدافع حریم و حرم و عرصه نظم و امنیت، ایام سوگواری فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت گفت.
وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: انصافا مردم حضور گسترده و پرشوری داشتند و به تعبیر مقام معظم رهبری که چند روز پیش از راهپیمایی 22 بهمن فرموده بودند؛ " 22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود"، به واقع این حضور باشکوه "تماشایی" بود ، در شهرهای مختلف از دقایق اولیه آغاز راهپیمایی ، شاهد حضور پرشور و شعور مردم بودیم و این حضور باعث دلگرمی و امید دوستداران انقلاب و نظام و موجب ناامیدی دشمنان شد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: مردم ما همواره در صحنه ها خوب حضور داشته ، دارند و حماسه آفرین هستند، باید قدردان این مردم ولایی و آگاه باشیم.
این مقام عالی انتظامی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی به ویژه سردار "جعفری نسب"، گفت: به همه تلاشگران عرصه پشتیبانی و آمادی ناجا خدا قوت می گویم ، باید بگویم یکی از رده هایی که شاید کمتر در منظر دید باشد اما زحمات بسیاری را متحمل می شود، فرماندهی پشتیبانی قرارگاه و آمادی ناجا است.
سردار اشتری با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریت های نیروی انتظامی افزود: بحمدالله نیروی انتظامی از ابتدای سال تاکنون به خوبی از عهده مأموریت های محوله برآمده و مأموریت ها به نحو احسن انجام شده است.
وی با اشاره به مأموریت های ناجا در سال 96 از خدمات دهی پلیس Police در ایام نوروز تا برگزاری انتخابات در نظم و امنیت، راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ، میزبانی از مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی، گرامی داشت هفته ناجا، حضور پلیس برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و ... خاطر نشان کرد: اجرای مأموریت های خطیر جزء جدایی ناپذیری در تقویم فعالیت های پلیس است و برای تحقق راهبردهایمان ، رویکرد بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود را دنبال می کنیم. 
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به ناآرامی های اخیر ، بیان کرد: نیروی انتظامی در اغتشاشات و ناآرامی های اخیر، با اقتدار توأم با خویشتنداری وارد صحنه شد و به خوبی و با رویکردی هوشمندانه توانست این ناآرامی ها را مدیریت کند که این شیوه و روش پلیس ، تقدیر و تشکر بسیاری از مسئولان و مردم را در پی داشت.
عالی ترین مقام انتظامی کشور یادآور شد: در شرفیابی های مکرر خدمت مقام معظم رهبری ، معظم له نیز از عملکرد ناجا در مقاطع مختلف ابراز رضایت کردند که این مهم را سرمایه ای گرانقدر می دانیم. 
اشتری ادامه داد: امروز شاهد افزایش محبوبیت پلیس در بین مردم هستیم و نظرسنجی های غیرسازمانی موید این ادعاست که پلیس در بین چند دستگاه برتر و محبوب از دیدگاه مردمی است و باید این سرمایه را حفظ و تقویت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان ، مطرح کرد: پرداخت برخی مطالبات کارکنان به خوبی مدیریت شد ضمن اینکه در سال جاری گام های مطلوبی در راستای ترمیم حقوق کارکنان برداشته شده است و این روند همچنان با جدیت دنبال می شود.
فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: ارتقاء و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان از دغدغه های جدی بنده و هیئت رئیسه است و در تلاشیم متناسب با زحمات و خدمات کارکنان ، وظیفه خود را در قبال قشر زحمتکش پلیس انجام دهیم.
وی در ادامه با اشاره به نقش موثر و خطیر فرماندهی پشتیبانی قرارگاه و آمادی ناجا در پیشبرد اهداف و مأموریت های پلیس بیان کرد: نظم و انضباط پایه و اساس مأموریت های پلیس است ، بنابراین ارتقاء "انضباط بخشی" باید مورد توجه آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا باشد .
وی با تأکید بر لزوم حفظ و حراست از مراکز و مقرهای انتظامی و کنترل نظام مند و هوشیارانه تردد ها بیان کرد: حراست از مراکز انتظامی به عنوان راهبرد جدی نیروی انتظامی مطرح است و این مهم باید با جدیت تمام ، دنبال شود و هر کاستی در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به جایگاه سربازان وظیفه ، عنوان کرد: سربازان وظیفه را چونان فرزندان خود بدانیم و رفتار و رویکردمان با این قشر عزیز، "پدرانه" و "دلسوزانه" باشد .
وی تأکید کرد: اجرای طرح "مهارت و حرفه آموزی" به سربازان وظیفه باید مورد توجه آحاد فرماندهان و مسئولان قرار بگیرد.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین امروز در مراسم وداع با 14 شهید تازه تفحص شده ناجا که با حضور مسئولان لشکری، کشوری و خانواده گرانقدر این شهدا در مسجد کمیل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه ادامه راه شهدا،حفاظت و حراست از مرزها و حفظ امنیت کشور است، گفت: امروز آمده ایم تا با شهدا عهد و پیمان ببندیم که راه آنان را ادامه دهیم.
اشتری ، اظهارکرد: سلام و درود می فرستم به شهدا به خصوص به 14 شهید عزیزی که امروز توفیق حضور در کنار پیکر مطهرشان را پیدا کردیم.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر امروز ما در کشوری هستیم که ثبات و امنیت مثال زدنی و پایدار دارد به برکت خون شهداست ، همه مردم عزیز ما باید قدردان شهدای بزرگوار باشند.
وی خاطر نشان کرد: در مراسمی که تعدادی از خانواده های شهدا محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شده بودند ، معظم له فرمودند" هرشخصی یک روز از دنیا می رود، به هر صورت این دنیا دار فانی و گذراست؛ خوشا به حال کسانی که در راه خدا و میهن اسلامی شان شهید شدند، خانواده شهدا در اجر و پاداش آنان سهم بسیار بزرگی دارند."
اشتری با بیان اینکه امروز شهدا به ما کمک کردند و جای پیکر پاکشان را به ما نشان دادند ، افزود: زمان طولانی از فراغ پیکر پاک شهدا با خانواده هایشان می گذرد که این دوری برای خانواده ها سخت و طاقت فرسا بوده است ، ان شاء الله بتوانیم قدردان خانواده های گرانقدر شهدا باشیم.
وی خطاب به خانواده شهدا، تأکید کرد: امروز هم جمعی از همکاران فرزندان شما در اینجا حضور دارند تا با شهدا عهد و پیمان ببندند که راه آنان را ادامه می دهند.
براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: راه شهدا، حفاظت و حراست از مرزها و حفظ امنیت کشور و همچنین پیروی از ولی امر خود است که همگی باید این راه را ادامه دهیم.

اشتری در خاتمه عنوان کرد: ان شاء الله راه شهدای عزیز را ادامه دهیم و شرمنده خانواده های گرانقدر آنان نشویم که نتیجه ادامه این راه، افزایش امنیت و آسایش ملت بزرگوار میهن اسلامی مان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 358466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟