بازگشت زوار حرم حسینی به کشور بدون هیچ مشکل امنیتی

به گزارش رکنا، سردار محمد شرفی با اشاره به پایان روند بازگشت زوار به کشور، اظهار کرد: خوشبختانه و به لطف پروردگار با تدابیر پیش‌بینی شده توسط پلیس Police و سایر نهادهای همکار، در هیچ یک از مرزها، مشکل خاصی که روند تردد زائران را با کندی روبه رو کند، وجود نداشته است. 
وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری ناجا در هنگام بازگشت زائران همانند سفر آنان به کشور عراق مدیریت لایه به لایه جمعیت را در دستور دارد، افزود: با حمایت مسئولان کشوری، استانی و تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی تمام شرایط برای بازگشت زائران از جمله مکان‌هایی مناسب برای اقامت موقت‌ آنها و وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال این عزیزان به شهرهایشان مهیا شده است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: این موج بازگشت با وجود سبک‌تر شدن، همچنان ادامه دارد و وظیفه نیروی انتظامی هنوز به پایان نرسیده است.
فرمانده قرارگاه تاکتیکی ابوذر اربعین پلیس پیشگیری ناجا در ادامه با اشاره به سرد شدن محسوس هوا افزود: همه هماهنگی های لازم با استانداری، راهداری، اورژانس و هلال احمر در استان‌های مسیر بازگشت زوار، انجام گرفته و تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زائران اندیشیده شده است.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: از مردم و زائران عزیز نیز خواهش می‌کنیم تا به توصیه‌های ایمنی پلیس توجه کرده و از انجام اقدامات سهل‌انگارانه و مخاطره‌آمیز پرهیز کنند، همچنین زوار محترم می‌توانند در صورت مهیا نبودن وسایل حمل و نقل به سوی مقصد دلخواه و یا لزوم پرهیز از رانندگی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی از ظرفیت بسیار خوب و شایسته توقفگاه‌ها استفاده کنند تا پس از حل مشکل یا رفع خستگی بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.
شرفی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۷۵ درصد زوار به کشور باز گشته‌اند، مطرح کرد: شایسته است، زائرانی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند هنگام تحویل گرفتن خودرو خود از پارکینگ ضمن بردباری، حقوق یکدیگر را رعایت کنند، ضمن اینکه رانندگان باید دقیقا محلی که خودرو خود را پارک کرده‌اند به خاطر داشته باشند تا موجب سهولت در ارائه خدمات شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با ابراز رضایت از اینکه تا این لحظه هیچ گونه گره ترافیکی و مشکل خاصی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه وجود نداشته است، تاکید کرد: امیدواریم با همکاری کامل مردم و نیروی انتظامی این ماموریت بزرگ و گسترده تا پایان به خوبی ادامه یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟