به گزارش گروه رکنا، سید مجید موسوی راد، رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس Police استان خراسان رضوی گفت: فضای مجازی بسیار جذاب، گمره کننده و خطرناک می تواند باشد و احتمال این که فرد در آن محو بشود و اعتیاد پیدا کند وجود دارد. 
وی افزود: باید با آگاهی از تین فضا و شناخت آن و آدم هایی که در آن خودنمایی می کنند و همچنین روشن کردن اهداف مان و خیلی با احتیاط وارد فضای مجازی بشویم. 
سرهنگ موسوی راد افزود: بعضی با هدف قبلی مثلا عضویت در گروه آشپزی، گل آرایی و... وارد فضای مجازی می شوند و می دانند که از این فضا چه می خواهند ولی افرادی که بی هدف وارد فضای مجازی می شوند بی شک دچار آسیب خواهند شد. چپن شرایط و جذابیت های ظاهری فریبنده و فوق العاده این فضا آن ها را به سویی سوق می دهد که اصلا فکرش را هم نمی کنند. 
وی افزود: وقتی وارد فضای مجازی می شویم چون ارتباط چهره به چهره وجود ندارد پشت ماسکی که بر چهره داریم بسیاری از چهار چپب ها را ممکن است نادیده بگیریم و در این شرایط ارتباط ها را راحت تر و حتی بی پرده برقرار می کنیم.
اینجاست که اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده و خود واقعی مان را غراموش می کنیم. و پس از ریختن قبح یک سری از موضوع ها ممکن است درگیری های ذهنی، فکری و عاطفی زیادی برای خودمان درست کنیم.
وی با اشاره به تهدیدهایی که خانواده و جوانان و نوجوانان را نقطه هدف قرار می دهد از شهروندان خواست درباره تهدیدها و خطرات فضای مجازی مطالعه بیشتری داشته و هوشیارانه وارد فضای مجازی بشوند.
موسوی راد گفت: مرکز مشاوره پلیس خراسان رضوی در مشهد و دوایر اجتماعی کلانتری ها در استان خراسان رضوی آماده ارایه خدمات مشاوره ای به شهروندان عزیز در این گونه موارد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟