در سال ۸۸ سرقت در تهران ۷۰ درصد افزایش یافته بود/الان شاهد کاهش 12 درصدی هستیم

به گزارش رکنا، سردار حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس Police تهران بزرگ در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس تهران اظهار کرد: در ۹۰ ماه ای که به عنوان فرمانده تهران فعالیت کردم و در سالی پر از فراز و نشیب در سال ۸۸ به عنوان رییس پلیس تهران منصوب شدم. شهر برایم نا آشنا نبود و مهمترین دغدغه ام امنیت عمومی و اجتماعی شهر بود.
وی ادامه داد: در سال ۸۸ پس از وقایع فتنه شاهد افزایش جرایم به ویژه سرقت Stealing بودیم. کلانشهر تهران دارای ۹ میلیون جمعیت ثابت و ۴ میلیون جمعیت شناور است اما ما امنیت را تامین کردیم.
وی گفت: اولین اقدام در تهران رعایت حقوق شهروندی و شناسایی ۳۶ دغدغه مردم بود. خواسته مردم برخورد با سارقان، اراذل و اوباش و مواد مخدر Drugs بود. ما ۱۱۰ را فعال و گشت ها را به ۷۰۰ نفر رساندیم. خطوط تلفن ۱۱۰ نیز از ۳۶ خط به ۹۰ خط رسید.
ساجدی نیا تاکید کرد: گشت های پلیس را از ۱۵۰ به ۴۰۰ تیم گشتی رساندیم. در حوزه ارتباطات با اصناف ، بسیج و هنرمندان ارتباط خوبی برقرار کردیم.
رئیس پلیس تهران از جمع آوری ارازل و اوباش در این مدت خبر داد و گفت: دیگر در تهران ارازل سطح یک و دو نداریم و تمامی این افراد دستگیر می شوند.
وی در مورد برخورد با پاتوق ها و نقاط آلوده گفت: در حوزه معتادان متجاهر هرگاه کمپی در اختیار پلیس قرار گرفت با معتادان برخورد می کنیم.
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه امنیت تمام مراسمات را تامین کردیم، افزود: در مراسم ارتحال امام(ره)، ۲۲ بهمن و ایام ماه مبارک رمضان امنیت کامل را بدون مشکلی تامین کردیم. در حوزه تجمعات هم در سال گذشته تنها ۱۶۰۰ تجمع صنفی و سیاسی داشتیم که هیچ مشکلی پیش نیامد. ماموران ما در این مراسم ها حاضر شدند و با صحبت کاری کردند که هیچ مشکلی پیش نیامد.
ساجدی نیا در مورد برخورد با تبهکاران گفت: در سال ۸۸ وقوع سرقت تا ۷۰ درصد افزایش یافت اما وقوع سرقت را در سال ۹۳ تثبیت و توانستیم در سالهای ۹۴ و ۹۵ وقوع سرقت را کاهش دهیم. در حال حاضر وقوع سرقت ۱۲ درصد کاهش یافت.
ساجدی نیا افزود: در دهه هفتاد شاهد وقوع چند سرقت مسلحانه در تهران در یک هفته بودیم اما در حال حاضر وقوع سرقت مسلحانه در تهران به کمتر از انگشتان دست در سال می رسد. سارقان مسلح و آدم ربایلن می دانند اگر دست از پا خطا کنند، با برخورد پلیس مواجه می شوند.
به گفته ساجدی نیا در ۹۰ ماه گذشته پلیس موفق شد ۱۰ هزار و ۲۴۳ باند را منهدم کند. همچنین در حوزه مواد مخدر در این مدت کخ من فرمانده بودم ۹۸ تن انواع مواد مخدر کشف کردیم. میزان کشقیات مواد مخدر در سال ۹۱،۴ تن در سال بود اما سال گذشته ۱۹ تن و ۷۰۰ تن کشف مواد مخدر داشتیم.
وی به جوانگرایی در پلیس تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توانسته ایم ۸۵ درصد نیرو ها را جوان کرده و موضوع جوانگرایی را انجام دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید: 

وصیت نامه مردی که در فرخشهر و در ملاعام اعدام شد + عکس

بابک هیچ وقت عاشقم نشد...! / به انجام کارهای کثیف رو آوردم تا ...

اعتراف تلخ به اقدام هولناک زیر درخت توت + عکس

شوهرم با یک دختر دوست شده بود و من تحمل نداشتم تا اینکه ... + عکس

زن تهرانی بعد از مرگ ثروتش را به پرستار خانگی اش بخشید و ... + عکس

محاکمه قاتل آتنا در انتظار نظریه پزشکی قانونی در باره چگونگی آزار دختر بچه

خانم مهندس در خودروی شوهر دکترش دستگاه شنود گذاشت و ...

اقدام شیطانی با یک جوان در محله خلوت

بلایی وحشتناکی که داماد سر خواهر زنش آورد

دستگیری 15 آتش‌نشان!

کدخبر: 292471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟