فریب مظلوم نمایی در فضای مجازی را نخورید / کلاهبرداری مدرن با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به شیوه‌های نوین تکدیگری و کلاهبرداری در فضای مجازی درقالب کمک به افراد نیازمند، گفت: با توجه به پرونده‌های کلاهبرداری و تکدیگری مجازی، واضح و مبرهن است که امروزه برخی اسپندی‌ها و شیشه‌پاک‌کن‌ها، شیوه خود را تغییر داده و با ورود به فضای مجازی به روش‌های نوینی از شهروندان سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: متاسفانه این افراد با نشر مطالبی تحریک‌کننده و با استفاده از جملات پرسوز‌وگداز که ذهن و اندیشه کاربران را تسخیر می‌کند، وجوهی را برای یاری‌رساندن به یک نیازمند فرضی دریافت می‌کنند و مخاطبان خود را به این شیوه فریب می‌دهند. وی تصریح کرد: نفس و عقبه تمامی این درخواست‌ها در یک مورد خلاصه می‌شود و آن فریب مخاطب برای سودجویی به شیوه‌های گوناگون، که یک روز درقالب رمز شارژ ظهور و بروز پیدا می‌کند و روز دیگر به‌بهانه دریافت مبلغی برای تامین داروی بیمار، نان شب یک نیازمند یا پوشاک و چندین بهانه دیگر؛ خوشبختانه در برخی از موارد با ورود بموقع کارشناسان پلیس فتا، فعالیت این افراد یا گروه‌ها پایان یافته است.

ضرورت اطلاع‌رسانی

جهانشیری ادامه داد: یکی از بهترین راهکارهای مقابله و کنترل چنین‌ناهنجاری‌هایی، کمک‌نکردن به افراد و گروه‌های این‌چنینی است؛ چراکه این همکاری‌نکردن با این افراد سودجو استمرار و دوام اقدامات مجرمانه آنان را از بین خواهد برد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی در پایان گفت: چنانچه شهروندان قصد کمک به افراد نیازمند را دارند، می‌توانند به موسسات و مجموعه‌های قانونی و دارای مجوز مراجعه و کمک‌های ریالی خود را به‌صورت حضوری و آنلاین دراختیار آنان قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

وقتی بیدار شدم خودم را برهنه در اتاق فوتبالیست مشهور دیدم / این دختر نامش اعلام نشده است + عکس

حس مردانگی شوهرم را زیر سوال بردم و از طلاق می ترسم !

وقتی نازنین را در کنار مرد عریبه دیدم دنیا روی سرم خراب شد و ...

رفتار زشت و باور نکردنی یک مرد با 7 دخترش

صیغه کردن یک دختر توسط رییس شرکت / سفر دوبی دردسرساز شد

وقتی در گوشی موبایل مادرم آن مطالب را خواندم خشکم زد / او یا یک مرد در ارتباط بود

امین حیایی با پسرش دارا حیایی همبازی شد! + عکس خاص دو نفره

بهاره رهنما در کافه گوزن خودش چه کار می کند؟ از کافه داری لذت می برم! +عکس

بهداد سلیمی با دخترش در کنار آقای بازیگر و پدر و مادرش! +عکس

 

کدخبر: 226440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟