به گزارش رکنا، زنی43 ساله وخانه دار به علت مشکلات خانوادگی به مرکز مشاوره پلیس مراجعه کرد و گفت: همسرم اعتیاد به تریاک و حشیش دارد، از سال اول ازدواج متوجه موضوع شدم اما چون به اصرار خودم و با مخالفت خانواده با او ازدواج کرده بودم زندگی ام را ادامه دادم.

وی افزود: دو دختر 20 و 22 ساله دارم، همسرم از همان ابتدا مردی پرخاشگر، سخت گیر، بدبین و بی مسئولیت بود تا اینکه با بزرگتر شدن دخترها، روزها تا شب در سالن پذیرایی خواب بود و هیچ کس جرأت نداشت صدایی و حرکتی بکند و شب ها تا صبح بیدارمی ماند و فیلم تماشا می کرد و با صدای بلند به شخصیت های تلویزیون ناسزاگویی می کرد یا وقتی دخترانم با دوستانشان ملاقات داشتند حتی بساط مصرف موادش راجمع نمی کرد و ... خرجی هم که درست نمی داد.

 مادر گریان ادامه داد: دخترانم که شغل آرایشگری داشتند به بهانه جدا کردن محل کار از زندگی با کمک یکی از دوستانشان یک خانه تهیه و ما به آنجا رفتیم.

بعدها به مرور زمان آنها با افراد ناباب معاشرت کردند و به اصطلاح خودشان مردهای پول دار را تیغ می زنند، پارتی می روند، هر روز با یک نفر می چرخند و اکثر شبها تا صبح موبایل به دست بیدارند و تازه 6صبح تا 5 بعدازظهر می خوابند بعد هم آرایش می کنند و بیرون می روند.

بسیار رفتارهای زشت و ناپسند دارند و دیگر نمی توانم آنها را کنترل کنم و اکثر اوقات با هم زد و خورد داریم حتی هنوز بدنم کبود است با همین روش دخترها مخارج پدرشان را هم تامین می کنند.

اگر هم تریاک یا حشیش او دیر شود به شدت پرخاشگری و شیشه یا سایر چیزها را می شکند الان کاملا خودش را به بی خیالی زده و برایش اهمیتی ندارد که دختر ها چکار می کنند ولی من می دانم که اوضاع شان خیلی خراب است .

راهکارها و توصیه کارشناس

نابسامانی خانواده در اثر اعتیاد پدر خانواده ،نداشتن مهارت کافی و افسردگی مادر منجر به آسیب پذیری و آسیب دیدگی فرزندان شده است .

در حال حاضر کنترل و مدیریت نابهنجار رفتاری دختران نیازمند به کمک های حمایتی توسط افرد آگاه و سازمانهای فعال در این حوزه است .

خانواده ها باید آگاه باشند که چگونه اعتیاد ،بدرفتاری ،سخت گیری و بیماری های روانی که به تبع اعتیاد برای فرد ایجاد شده باعث همه این آسیب های فردی به خانوادگی و اجتماعی شده است .

کارشناسان مرکز آرامش پلیس اصفهان پدر خانواده را جهت ترک به یکی از مراکز ترک اعتیاد معرفی و دختران را نیز جهت مشاوره به این مرکز دعوت کرد.

کدخبر: 88102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟