انهدام یک باند خانوادگی در کرمانشاه که پول کثیف به جیب می زدند

به گزارش رکنا، علی عباسی‌کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز،  اظهار کرد: یکی از روش‌های کلاهبرداری امروزی در حال حاضر نرم‌افزاها و اپلیکشن متنوعی هستند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این رسیدها به لحاظ شکل ظاهری کاملا شبیه رسیدهای واقعی هستند و به ظاهر قابل تشخیص نیست، این کلاهبرداران به عنوان خریدار کالا و خدمات خود را معرفی و با جلب اعتماد فروشنده با ارسال رسید جعلی به گوشی، کالا و خدمات را دریافت می‌کنند.

 رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با این هشدار از دستگیری یک باند 3 نفره کلاهبرداری در سامانه‌های فروش اینترنتی خبر داده  که رسیدهای پرداخت جعلی را به گوشی فروشندگان ارسال می‌کردند.

بررسی فریب در دستور کار قرار گرفت

وی افزود: در پی مراجعه سه نفر از شهروندان و طرح شکایت مبنی بر اینکه با فروش کالا خود در سایت‌های دیوار و شیپور، متأسفانه با جلب اعتماد پولی به حساب آن‌ها واریز نشده، اما با ارائه رسید کالا را ارائه داده‌اند.

عباسی‌کسانی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی کاراگاهان پلیس فتا و انجام تحقیقات تخصصی بررسی فریب در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی مقامات قضایی باند کلاهبرداری که خانوادگی بود شناسایی و دستگیر شدند و از منزل آن‌ها چند دستگاه گوشی همراه، تخته فرش و دیگر وسایل کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند حتما سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا به انجام عملیات‌های بانکی در جریان باشند و با اطمینان از اینکه پول به حسابشان واریز شده کالا را تحویل دهند.

عباسی‌کسانی در پایان، گفت: پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته از طریق سایت پلیس فتا قسمت گزارشات مردمی در خدمت همشهریان هستیم.

کدخبر: 815255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟