پایان چاقوکشی برای پلیس مشهد با شلیک دقیق به مرد خلافکار / 13 مرد روستایی با اسلحه به جان هم افتادند

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دو مأموریت ضربتی پلیس که روز گذشته اتفاق افتاد، بیان کرد: مرحله اول این عملیات از سوی ماموران کلانتری شهید باهنر مشهد به اجرا درآمد. در این مأموریت ضابطان قضایی در پی دریافت خبری مبنی بر ارتکاب چند فقره سرقت از سوی فردی شرور در محدود شرقی مشهد، بلافاصله وارد عمل شدند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری شهید باهنر با به دست آوردن سرنخ‌هایی از متهم اصلی این پرونده رد او را گرفتند و مخفیگاهش را شناسایی کردند. مجریان قانون پس از دستیابی به این اطلاعات با اخذ مجوز قضایی عملیات دستگیری این فرد شرور را آغاز کردند و به سراغ وی رفتند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد گفت: در این عملیات مأموران پلیس به محض ورود به مخفیگاه متهم با مقاومت او روبه‌رو شدند. این شرور خطرناک برای فرار از حلقه محاصر مأموران با چاقو به سمت پلیس حمله‌ور شد که در این میان سرتیم عملیات ضمن اخطار به این فرد با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح ابتدا چند تیر هوایی شلیک کرد. متهم اما حاضر به همکاری با پلیس نبود و با چاقویی که در دست گرفته بود قصد زخمی کردن مأموران را داشت که در این لحظه سرتیم عملیات با شلیک تیر او را از ناحیه پا زخمی و زمین‌گیر کرد.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: متهم بلافاصله دستگیر و برای سیر مراحل درمانی از سوی عوامل اورژانس به صورت تحت‌الحفظ به بیمارستان منتقل شد. در تحقیقات بعدی این پرونده نیز مشخص شد که متهم دارای سوابق متعدد شرارت و سرقت است که تحقیقات از این فرد ادامه دارد.

5 زخمی در نزاع مسلحانه

رئیس پلیس مشهد در ادامه به دومین عملیات عوامل انتظامی در نقطه دیگری در این شهر اشاره کرد و گفت: این عملیات در حالی از سوی پاسگاه سلطان‌آباد به اجرا درآمد که مأموران این مجموعه انتظامی در پی دریافت خبر درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای اطراف مشهد وارد عمل شدند.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه سلطان‌آباد به همراه عوامل یگان امداد و عملیات ویژه پلیس بلافاصله خود را به محل ارتکاب جرم رساندند. با حضور مأموران مشخص شد به علت اختلافات قبلی بین اهالی روستا درگیری گروهی رخ داده است که در این بین پنج نفر از طرفین دعوا هدف شلیک گلوله اسلحه شکاری قرار گرفتند و زخمی شد‌ند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: مجریان قانون بلافاصله با جمع‌آوری مستندات کافی 13‌متهم که از عوامل شرکت‌کننده در این نزاع بودند را شناسایی و دستگیر کردند. این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

کدخبر: 815090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟