فیلم تلخ / بازی با آرزوی پزشکی 200 دختر و پسر ایرانی در ترکیه / 2 مرد میلیاردر شدند + جزییات
حجم ویدیو: 184.97M | مدت زمان ویدیو: 00:09:31

به گزارش خبرنگار رکنا، مدتی قبل در پی شکایت های سریالی عده ای از افرادی که به کشور ترکیه مهاجرت کرده بودند با موضوع اخاذی موسسه قلابی تحت عنوان اخذ پذیرش تحصیلی ، ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای دستگیری اعضای این باند جعل و کلاهبرداری آغاز کردند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران در توضیح این خبر به خبرنگار رکنا گفت:«رسیدگی به این پرونده با شکایت 200 شاکی آغاز شد.

همکاران ما در معاونت جعل و کلاهبرداری با رصد فضای مجازی افراد سودجود را شناسایی و دستگیر کردند. این افراد دانش آموزان را برای تحصیل در ترکیه جذب می کردند و بعد از اخذ مبالغ هنگفت،آنها را راهی خارج از کشور می کردند اما موضوع پذیرش تحصیلی پوشالی از آب در می آمد.این شبکه جهت فعالیت خود 8 کارمند داشته که این افراد دستگیر شده و  دفتر محل کار آنها توقیف شده است.بیش از ده ها میلیارد از مردم پول دریافت کرده و هیچ اقدامی برای تحصیل مهاجرین انجام نشده است، تنها آنها را در کشورهای خارجی آواره کرده اند.»

گفتگو با متهم

چند سال داری؟

47 سال

سابقه داری ؟

خیر

تحصیلات؟

کارشناسی ارشد روانشناسی

اتهامت چیست؟

تفهیم نشده ولی میگویند افرادی که خارج از کشور هستند از ما شاکی شدند.

بدون مجوز فعالیت می کردید؟

بله در این مورد اشتباه کردیم.

گفتگو با شاکیان پرونده

یکی از شاکیان این پرونده در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت:« همه ما برای تحصیل رفتیم و با انگیزه بودیم که نتیجه بگیریم. من حدود 18 هزار دلار خرج کردم و در آخر به نتیجه ای نرسیدم.»

یکی دیگر از شاکیان گفت:«من در کنکور ایران رتبه 3 هزار تجربی کسب کردم اما موفق به قبولی در رشته پزشکی نشدم.از طریق دوستان با این موسسه آشنا شدم که تبلیغات خیلی زیادی داشتند. همه خانواده ها حدود 20 هزار دلار معادل 600 یا 700 میلیون تومان هزینه کردند و در حالی که گفته بودند برای ما پذیرش می گیرند اما این اتفاق نیفتاد و به ما پیشنهاد دادند که باید در ازای پرداخت 50 هزار دلار در دانشگاه صندلی بخریم که احتمالا این پیشنهاد هم یک کلاهبرداری دیگر بود!»

 

کدخبر: 814988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟