دفاعیات عامل قتل عام مسلحانه 4 نگهبان در شهریار در دادگاه / او در تهران پلیس را به رگبار بست + عکس

به گزارش رکنا، قاضی ابوالقاسم صلواتی در ابتدای این جلسه از دادگاه اظهار داشت: جلسه  دادگاه متهم پرونده سید علیرضا رضوی خالق آبادی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نمایندگان دادستانی برگزار می‌شود.

وی نماینده دادستانی را برای قرائت کیفرخواست به جایگاه فراخواند.

نماینده دادستان با بیان اینکه اتهام اصلی متهم محاربه و افساد فی‌الارض و ایجاد رعب و وحشت مردم با سلاح گرم است، گفت: متهم با یک قبضه سلاح گرم «کلت کمری» اقدام به تیراندازی در خیابان طالقانی تهران کرد که منجر به جراحت افسران انتظامی مستقر در محل شد.

وی افزود: متهم قبل از انجام این اقدام، با حضور در شرکت کشتیرانی شهرستان شهریار چهار نفر از نگهبانان این شرکت را به قتل رساند به طوری که به سمت هر مقتول نیز یک تیر خلاصی شلیک کرده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه حمله متهم به افسران انتظامی منجر به نابینایی و برخی آسیب‌های دیگر به ماموران  شده است، تصریح کرد: دادسرای عمومی و انقلاب تهران پس از تشکیل پرونده با استناد به شهادت شهود تحقیقات محلی در این خصوص را آغاز کرد و در ادامه با بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته مستقر در محل جنایت، موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: متهم در خیابان طالقانی تهران به مدت هفت دقیقه در کنار یک ایستگاه اتوبوس شهری محل را مورد ارزیابی قرار داد و در فرصتی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران انتظامی حاضر در محل کرد.

متهم در اقاریر خود نحوه قتل چهار نگهبان را تشریح کرد

نماینده دادستانی گفت: متهم در اقاریر خود نحوه قتل چهار نگهبان را تشریح کرد و مدعی شده که قبل از کشتن‌ این افراد قصد داشته تا سرتیم نگهبانی شرکت را به قتل برساند و دلیل آن را اختلافات ملکی که این شرکت با پدرش داشته است، عنوان کرده است.

وی افزود: متهم در بخش دیگری از اقاریر خود اعلام کرده که پس از شلیک به سمت افسران پلیس در خیابان طالقانی قصد خودکشی داشته که موفق به انجام آن نشده بود و حتی قصد داشته از آب اسیدی که در جیب خود به همراه داشته استفاده کند که ماموران پلیس آن از دستانش گرفتند.

نماینده دادستان با بیان اینکه متهم از اقدامات خود فیلم‌هایی تهیه و برای شبکه‌های معاندان ارسال کرده است، گفت: درخواست تعیین مجازات سلب حیات برای متهم را از ریاست دادگاه خواستارم.

پس از صحبت‌های نماینده دادستانی، قاضی صلواتی دستور پخش فیلم حمله مسلحانه متهم به افسران پلیس در خیابان طالقانی را صادر کرد و این فیلم در جلسه دادگاه منتشر شد.

قاضی صلواتی در ادامه با دعوت از افسران مجروح شده در حادثه حمله مسلحانه متهم به آن‌ها، از این افراد دعوت کرد تا با حضور در جایگاه خواسته‌هایشان از دادگاه را اعلام کنند

سرهنگ موسوی که در این حادثه از ناحیه چشم مجروح و نابینا شده است، گفت:  برای انجام ماموریت سازمانی آن هم بدون اسلحه به فراخور ماموریتمان در روز حادثه در محل حضور داشتم که به ناگهان فردی به سمت ما شلیک کرد.

وی افزود: لباسی که بر تن داریم، لباس نظم و امنیت کشور است و ترسی از کشته شدن نداریم، بنایراین از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات علیه متهم را دارم.

سرهنگ غفاری یکی دیگر از افسران مجروح شده در این حادثه بود که با حضور در جایگاه گفت: در این حادثه از ناحیه زانو مجروح شدم که به گفته پزشکان دیگر راه رفتن طبیعی برایم مقدور نخواهد بود.

وی افزود: آماده شهادت هستیم و از این موضوع بیمی نداریم اما افرادی که با امنیت کشور و مردم بازی می‌کنند باید به سزای عمل خود برسند و از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهم را دارم.

همچنین قاضی صلواتی در ادامه با دعوت از همسران نگهبانانی که توسط متهم به قتل رسیده بودند، از آن‌ها خواست تا درخواستشان از دادگاه را بیان کنند.

این فرد همسر و پسرم را به قتل رساند

همسر یکی از متوفیان با حضور در جایگاه خطاب به قاضی صلواتی گفت: همسر من به همراه پسرم تنها سه ماه بود که به این محل برای کار مراجعه کرده بودند که این فرد آن‌ها را به قتل رساند.

وی در ادامه خطاب به متهم گفت: همسر من تو را به کانکس نگهبانی دعوت کرد و به تو چای تعارف کرد، چطور به خودت اجازه دادی که این مرد رو بکشی؟ پسر من هندبالیست و دانشجو بود چرا او را کشتی؟

وی از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات را علیه متهم خواستار شد.

مادر یکی دیگر از نگهبانان کشته شده با حضور در جایگاه خطاب به متهم، گفت: من این پسر را ۱۰ سال با یتیمی بزرگش کردم، ۲ ماه از رفتن پسرم به نگهبانی برای کار نگذشته بود که این بلا را سرش آوردی. از ریاست دادگاه تقاضای اعدام برای قاتل پسر خود را دارم.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی صلواتی از نماینده حقوقی فراجا خواست تا با حضور در جایگاه صحبت‌های خود را بیان کند که وی با بیان اینکه افسران پلیس برای برقراری امنیت و جانفشانی در راه نظم و امنیت در جامعه آماده انجام هرگونه ماموریتی هستند، اظهار کرد: از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهم را دارم چرا که اقدام می علیه امنیت عمومی و نظم جامعه است.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی صلواتی، از متهم خواست تا در جایگاه حضور پیدا کند.  

قاضی پس از تفهیم اتهام به متهم، از وی خواست از خود دفاع کند.  

پس از اظهارات متهم و پاسخ‌های وی به سوالات رئیس دادگاه،  قاضی صلواتی با دعوت از وکیل متهم به حضور در جایگاه، از وی خواست تا از متهم دفاع کند.

پس از اخذ دفاعیات وکیل متهم، قاضی با اعلام ختم رسیدگی به پرونده، اعلام کرد حکم در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

کدخبر: 814951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟