دستگیری سارق ۷ میلیاردی ارزهای دیجیتال در خوزستان

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن ‌ ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش به ارزش 7میلیارد ریال، ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پلیس فتا انتقال داده‌اند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت ارزی شده، ولی با مشاهده مستندات گردآوری شده و ادله مجرمانه دیجیتال استخراجی از تجهیزات دیجیتال هوشمند توقیف شده از متهم، راهی جز پذیرفتن بزه انتسابی نداشت.

وی در ادامه گفت: متهم در بیان شیوه مجرمانه خود اظهار کرد: با توجه به اینکه شاکی در یک فروشگاه شریک من می‌باشد از اعتماد وی سوءاستفاده کرده و با ورود به سیستم و حساب کاربری کیف پولش، ارزهای دیجیتال او را به سرقت بردم.

رئیس پلیس فتا خوزستان هشدار داد: شهروندان عزیز قبل از ورود به بازار رمزارزها، علم و دانش خود را افزایش داده و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار، سرمایه‌گذاری نمایند، همچنین شهروندان در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری در صرافی‌ها دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان از معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی http://www.cyberpolice.ir‌و یا تماس با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

علی رنجکش

کدخبر: 814135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟