بازداشت قدرتنمایی وحشت آور جوان همدانی در فضای مجازی / در فیلم جوانی را در لانه سگ آزار می داد

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند با رصد و پایش فضای مجازی ، عامل تهیه و انتشار این کلیپ زورگیری در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: نامبرده که جوانی ۲۱ ساله است با اقدام موثر و تلاش ویژه کارشناسان پلیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان نهاوند، دستگیر شد.

رییس پلیس فضای تولیدی و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: متهم در این کلیپ تصاویری از حبس یک پسر جوان در لانه سگ و صندوق عقب خودرو و اخاذی از وی را تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده است.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کینه‌جویی و ایجاد رعب و وحشت در بین کاربران فضای مجازی اعلام کرد.

برخورد قانونی با متخلفان

وی با اشاره به اینکه فرد متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شده است، اظهار داشت: هرگونه اقدام و فعالیت در فضای مجازی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می شود، جرم محسوب شده و براساس قانون با متخلفان برخوردی قاطع می شود.

رییس پلیس فتا استان همدان به والدین توصیه کرد: بر نحوه فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نظارت کرده و از بروز این قبیل اقدامات که دارای تبعات و عواقب قضایی و قانونی است، پیشگیری کنند.

سرهنگ سرخوش با اعلام آمادگی پلیس فتا برای ارائه مشاوره حضوری به افراد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir  برای رسیدگی و اقدام لازم، گزارش کنند.

کدخبر: 809978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟