دستگیری کلاهبرداری با نام «رادیو جوان» در پایتخت!

به گزارش رکنا، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: با مراجعه شخصی به این پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق پیام رسان واتساپ با بنده تماس گرفته و با اعلام اینکه شما برنده جایزه نقدی شده اید، پس از اخذ شماره کارت بانکی از بنده، متوجه خالی شدن حساب بانکی ام شدم، که رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش، فرد کلاهبردار با جعل عنوان مجری یک برنامه رادیویی با شاکی تماس برقرار و عنوان می‌کند که شما برنده مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه نقد شده اید، شماره کارت بانکی و کدی که در پیامک برای شما ارسال می‌شود را اعلام تا هدیه را برای شما واریز کنیم که پس از بازگو کردن شماره کارت و کد پیامکی توسط شاکی، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب وی کسر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: کلاهبرداران از حساب شاکی به عنوان حساب واسط استفاده کرده و مبلغ برداشتی را به حساب یک طلا فروش واریز و با آن اقدام به خرید سکه کرده اند.

شناسایی متهم و انتقال او به پلیس فتا

سلطان آبادی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مشاهده مدارک و مستندات غیر قابل انکار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انجام این عمل را کسب درآمد بالا بیان کرد.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران ضمن هشدار در خصوص تماس‌هایی با مضمون برنده شده‌اید به کاربران فضای سایبر گفت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله اطلاعات مربوط به حساب و کارت بانکی و کد‌های احراز هویت و کد‌های ارسالی از طریق پیامک را در اختیار افراد غیر قرار ندهید، زیرا در کلاهبرداری‌های اینترنتی، حفظ اطلاعات شخصی از مهمترین مسئولیت‌های شهروندی است و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.

سرهنگ سلطان آبادی گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

کدخبر: 809661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟