کلاهبرداری با فروش خودرو لیزینگی در تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" اظهار داشت: شهروند خانمی از خریداران لیزینگی خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از وی کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه چهارم بررسی موضوع را برعهده گرفتند و مشخص شد که اعضای یک باند 3 نفره با خرید نمایندگی منحل شده اقدام به کلاهبرداری کرده اند و در ادامه پی جوئی های انتظامی. موفق شدند، هر 3 متهم  پرونده را شناسایی کنند.

شناسایی مخفیگاه متهمان

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان با پالایش های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را نمایندگی دیگری که در محدوده" لواسان" داشتند شناسایی کرده و در نهایت هر 3 متهم در عملیات های همزمان و منسجم دستگیر و برای بررسی های تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آنها به نام "محمود" اقرار کرد، پس از خرید یک نمایندگی منحل شده یک دفتر در تهران پارس اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول های متقاضیان به مبلغ 2میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مال باختگان را نیز  شناسایی کنند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان افزود:  هر 3 متهم با قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

کدخبر: 809249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟