حسین دهباشی به ۶ ماه حبس محکوم شد/ به حکم اعتراض خواهم کرد

فعال سیاسی و سازنده فیلم‌های تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بهمن سال گذشته طی مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکس ورودامام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن به چگونگی مرگ اطرافیان امام(ره) در این تصویر پرداخت.

وی در این توئیت، به طرح شائبه‌ای بی‌سابقه درباره علت درگذشت مرحوم سید احمد خمینی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت که این موضوع، واکنش‌هایی را در آن زمان در فضای مجازی به‌دنبال داشت.

بنابر این گزارش، در پی انتشار این توییت که البته دهباشی پس از مدتی آن را حذف کرد، اما از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از وی شکایت کرد.

گفتنی است  ، دادستان‌تهران نیز به قرار صادره در مورد اتهامات انتسابی به حسین دهباشی اعتراض کرده بود.

قرار منع تعقیب حسین دهباشی در پرونده شکایت بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سوی دادگاه کیفری 2 تهران نقض شد.پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۱۰۶۰ کیفری ارجاع شد.

دادگاه پس از محاکمه دهباشی به استناد دلایل و مدارک پرونده وی را به شش ماه حبس محکوم کرد .  

حسین دهباشی، فعال رسانه‌ای، روزگذشته ( جمعه ۳۱ تیرماه ) با اعلام این خبر در توئیتی می‌گوید که به‌رغم صدور حکم «منع تعقیب» توسط دادسرای فرهنگ و رسانه در پرونده شکایت از جانب بیت آیت‌الله خمینی، دادگاه شعبه ۱۰۶۰ کیفری او را به «شش ماه حبس تعزیری» محکوم کرده است.البته به حکم صادره دادگاه اعتراض خواهد کرد.

حسین دهباشی، فعال رسانه‌ای، روزگذشته ( جمعه ۳۱ تیرماه ) با اعلام این خبر در کانال تلگرامی خود نوشت:

پس از توییت اینجانب درباره نحوه درگذشت یادگار امام و علیرغم صدور منع تعقیب از سوی بازپرسان شریف دو دادسرای فرهنگ و رسانه و جرایم رایانه‌ای و تاییدقطعی و نهایی و ختم پرونده توسط قاضی شجاع شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری -در اقدامی عجیب- دادگاه دیگری این‌جانب را به ۶ماه حبس تعزیری محکوم کرد. البته به حکم صادره دادگاه اعتراض خواهد کرد.

 منبع : انصاف نیوز

کدخبر: 806426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟