پیامک قطع برق جعلی بود!/ بجای پرداخت قبض حساب اصفهانی ها را خالی می کردند!

به گزارش رکنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت پیامک اخطار قطع برق و ورود به لینکی ناشناس و دانلود برنامه معرفی شده با پرداخت بدهی خود کل موجودی حساب آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا به صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند به منظور پرداخت بدهی به لینک معرفی شده ورود و برنامه با عنوان «برق من» را دانلود کرده اند و پس از رویت قبض برق ساختگی به منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات کارت آن‌ها سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود اطلاعات کارت بانکی مالباختگان در درگاه فیشینگ سرقت و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک‌ها رمز دوم یکبار مصرف آن‌ها نیز سرقت و برداشت از حساب آن‌ها صورت گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شده و وی را جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ مرتضوی در توصیه‌ای به شهروندان خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی همچون سامانه ثنا، هزینه آگهی، جریمه پلیس راهور، مسدودی سیم کارت و ... به راحتی کاربران را ملزم به دانلود برنامه جعلی و هدایت به درگاه‌های جعلی می‌کنند و شهروندان باید صرفاٌ به سامانه‌ها و سایت‌های رسمی و مورد تایید سازمان یا وزارتخانه مربوطه مراجعه کنند و به سرشماره پیامک‌های دریافتی توجه و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و استفاده کنند.

کدخبر: 806059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟