اعتراض ک . الف  به حکم اعدام / قربانیان شیطان هم اعتراض کردند

به گزارش رکنا، تابستان سال 99 عده ای از دختران جوان با افشاگری علیه جوانی به نام ک . الف در حساب کاربری توییتر خود، این فرد را متهم به تعرض و تجاوز کردند و چندی بعد نامبرده دستگیر شد.

متهم بعد از طی روال قانونی در پرونده برای دفاع از خود پای میز محاکمه رفت.روز گذشته شیما قوشه، وکیل مدافع پنج نفر از شاکیان خصوصی متهم اعلام کرد که وی با حکم بدوی دادگاه به اعدام محکوم شده است.

قوشه در مورد جزئیات این حکم در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت:«حکم صادر شده، روز گذشته به بنده و وکیل متهم ابلاغ شد و هنوز 20 روز مهلت فرجام خواهی و اعتراض به حکم تمام نشده است. بنده و وکیل متهم هر دو به این رای اعتراض کردیم. دلیل اعتراض ما این بود که دادگاه به موضوع زنای به عنف مستقلا رسیدگی نکرده و این اتهام را به متهم تفهیم نکرد. تنها مواردی که در کیفرخواست صادر شده از دادسرا ذکر شده بود به متهم تفهیم شد.اما در حکم صادر شده عنوان شده که تجاوزها و روابط نامشروع انجام شده مقدمه افساد فی الارض است اما به مواد قانونی که مقدمه زنای به عنف هست هم در صدور حکم استناد شده است. با این حال به ماده قانونی جبران خسارت استناد نشده است. در حالی که اگر حکم به زنای عنف مرتبط باشد باید زیرمجموعه های آن از جمله جبران خسارت را نیز شامل شود.»

شیما قوشه در مورد احساس موکلان خود به صدور حکم گفت:«موکلان از این حکم احساس رضایت ندارند چرا که از ابتدا با اعدام مخالف بودند اما صدور حکم در اختیارات قانون است و همه با تسلیم قانون و قانونگذار هستیم.»

کدخبر: 802257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟