بخشیده شدن همزمان 5 قاتل در یک روز / در دادسرای جنایی تهران رخ داد

به گزارش رکنا، این زندانیان که چهارمرد و یک زن ‌محکوم به قصاص بودند در زندان‌های قزلحصار و رجایی‌شهر کرج ‌در حبس بوده و چند نفری ازآنها پیش از این پای چوبه‌ دار رفته بودند. آنها ‌دیروز از زندان راهی سالن اجتماعات دادسرای جنایی تهران شدند‌. خانواده‌هاشان با سبدهای گل به استقبال‌شان آمده بودند. محمد شهریاری‌، سرپرست دادسرای جنایی تهران به گفت‌و‌گو با آنها پرداخت و با یکی از اولیای دم از طریق ویدئو‌کنفرانس حرف زد و توانست رضایت او را هم جلب کند تا شرایط برای آزادی پنج قاتل فراهم شود.

پنج ‌زندانی پس از جلب رضایت اولیای دم، با تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، رضا صادقی، محسن چاووشی، شقایق فراهانی و جمعی از نیکوکاران و واحد مددکاری زندان رجایی‌شهر کرج پول دیه را پرداخته و روز دوشنبه حکم ‌آزادی خود را دریافت کردند.

آزادی زن 57 ساله

اولین زندانی آزاد شده زنی ۵۷ساله و مادر شش فرزند بود. او در حالی که پسرش را بغل کرده بود‌، گفت‌: ۱۳سال پیش، پسر ۲۵ساله خواهرم دو میلیون تومان از من قرض گرفت اما آن را بازنگرداند. شب حادثه به خانه‌مان آمد که سر همین موضوع درگیر شدیم‌. ضربه‌ای به سر مادرم زد که زخمی شد‌. من هم که عصبانی شده بودم با چاقو او را زدم که فوت شد. پدرش دیه را گرفت و رضایت داد اما خواهرم هیچ وقت به دیدنم نیامد. شوهرم در این سال‌ها فوت شد. دوست دارم در شیرخوارگاه خدمت کنم اما شرایط جسمی‌ام اجازه نمی‌دهد، به همین دلیل می‌خواهم کارکنم و با بخشی از درآمدم سرپرستی دو بچه را بگیرم و مادرشان شوم. در زندان با خانواده زنی شوهرکش حرف زدم و برایش مادری کردم که قراراست آنها به زودی رضایت دهند.

قتل مادر و خواهر

حمید‌رضا دومین زندانی آزاد شده ۱۹سال به دلیل قتل مادر و خواهرش در زندان است‌. او گفت‌: هر بار که زندانیان را برای اجرای حکم صدا می‌زدند می‌گفتم نوبت من است. توبه کردم و نمازخوان شدم. بعد از آزادی‌، اول سر مزار مادر و خواهرم حلالیت می‌گیرم و بعد به مشهد می‌روم.

سومین اعدامی آزاد شده‌، مردی میانسال بود که در این ۱۳سال زندان، پنج بار پای چوبه‌ دار رفته است. او هم در جمع خبرنگاران گفت‌: خشم آنی باعث شد زندانی شوم و بزرگ شدن دو دخترم را نبینم. آشنایی با قرآن مرا آرام کرد‌. در زندان مطالبی نوشتم که می‌خواهم کتابی از آن چاپ کنم.

قتل همسر

چهارمین زندانی ۱۷سال به اتهام قتل همسرش در زندان بود. او هم درباره قتل گفت‌: همسرم را دوست داشتم اما یک لحظه خشم و سوء‌ظن باعث شد او را بکشم. خانواده‌ام بابت  این کار عذاب و سختی کشیدند. می‌خواهم دوباره کارکنم و زندگی‌ام را از نو بسازم.

قتل زن ایرانی به دست تبعه افغان

پنجمین زندانی، محمد ۳۹ساله تبعه افغانستان بود که او هم درباره زندگی‌اش گفت‌: با خانواده‌ام و اقوام در یکی از روستاهای افغانستان زندگی می‌کردیم. ۱۵ساله بودم که خانواده‌ام را در جنگ با طالبان از دست دادم. چند سال بعد با دختر عمویم نامزد کردم و به تهران آمدم. اینجا با زنی ایرانی آشنا شدم که می‌خواست پول‌هایم را بردارد. به همین خاطر او را کشتم. باورم نمی‌شود نیکوکاران ایرانی پول دیه را جمع کردند و آزاد شدم. دختر عمویم ازدواج نکرده و در این سال‌ها چشم انتظار من است.

کدخبر: 800730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟