شیادان در کمین مردم خیر / سودجویی از زلزله وحشت آور هرمزگان

به گزارش رکنا، سرهنگ احسان بهمنی ظهر امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: زلزله بامداد شنبه ۱۱ تیرماه سبب شد تا مردم مناطق غربی هرمزگان در شهرستان‌های بندرلنگه دچار خسارت‌های فراوان شوند.

وی افزود: افرادی که قصد کمک به آسیب‌دیدگان را دارند ضرورت دارد قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم در خصوص کمک‌رسانی به نیازمندان را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از خانه‌های تخریب شده و افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار و... در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک کنند تا بتوانند برنامه‌های مجرمانه خود را پیش ببرند.

بهمنی ادامه داد: حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت‌های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.

کلاهبرداری از مردم و جلب اعتماد آن ها

وی تصریح کرد: این افراد سودجو و کلاهبردار از حس نوع دوستی مردم با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اضافه کرد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به زلزله زدگان، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحه‌ها خودداری کنند.

بهمنی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی بیان کرد: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را سریعا به پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

کدخبر: 800155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟