این مرد از زندان مشهد مرخصی گرفت تا در تهران دزدی کند !

به گزارش رکنا، اعلام یک فقره گزارش قضایی از سوی اجرای احکام کیفری مشهد مبنی بر فرار یکی از زندانیان در زمان مرخصی اش به پلیس، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی را سرخط پیگیری این پرونده کرد.

تیم بررسی کننده در همان تحقیقات ابتدایی دریافتند که متهم فراری از مجرمان سابقه داری است که آخرین بار به اتهام سرقت در یکی از مناطق شهر مشهد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده. بعد از پایان مراحل بازپرسی و صدور کیفرخواست و حکم نهایی، متهم از سوی دادگاه به حبس محکوم شده. پس از سپری شدن چند ماه از دوران حبس این فرد بنا به دلایلی درخواست مرخصی داده است. با تأیید مرخصی این زندانی، او به صورت قانونی از زندان خارج شده اما پس از پایان دوره مرخصی اش دیگر به زندان باز نگشته است.

ردزنی سارق فراری در استان مرکزی کشور

کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت و جرائم خشن پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با استفاده از سرنخ هایی به مستنداتی دست یافتند که نشان می داد متهم به تازگی از مشهد خارج شده و به استان تهران رفته است.

در ادامه تحقیقات پلیسی نیز مشخص شد که این فرد در مدت فرار خود مرتکب چندین فقره سرقت دیگر نیز شده است که مستندات و سرنخ های به جا مانده در صحنه های این سرقت ها از نقش داشتن او و همدستانش در این جرائم حکایت داشتند.

پیگیری های پلیسی این پرونده ادامه داشت تا اینکه منابع اطلاعاتی پلیس از رویت متهم در راه مشهد، خبر دادند. همین سرنخ موجب شد تا تیم رسیدگی کننده به این پرونده در یک قدمی این سارق فراری قرار گیرد.

دستگیری متهم تحت تعقیب در ورودی مشهد

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح جزئیات عملیات دستگیری این متهم فراری و تحت تعقیب گفت: کارآگاهان پلیس پس از اعلام مراتب به مقام قضایی، با هماهنگی های صورت گرفته وارد عمل شدند و ظرف کوتاه ترین زمان ممکن رد این متهم تحت تعقیب را در نزدیکی مشهد زدند.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: متهم زیر نظر و در رصد مأموران قرار داشت و به محض ورود به مشهد، خودرو او متوقف و این فرد نیز دستگیر شد. متهم ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود و خودش را بی گناه نشان می داد تا اینکه در بازجویی های پلیسی با مستندات پرونده روبه رو شد. این مرد جوان که فهمیده بود دستش برای قانون رو شده به ناچار به جرمش اعتراف کرد.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان خراسان رضوی بیان کرد: متهم در اظهارات خود ضمن تأیید فرارش از زندان در زمان مرخصی راز سرقت های سریالی خود را در استان های خراسان رضوی و تهران فاش کرد. این فرد بیان کرد که در مدت زمان فرارش تاکنون مرتکب 31 فقره انواع سرقت از خانه، خودرو و لوازم و قطعات خودرو شده است.

سرهنگ شفیع زاده ادامه داد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفت و سپس مجدد به زندان بازگردانده شد. تحقیقات در باره این پرونده و شناسایی همدستان متهم ادامه دارد

کدخبر: 797858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟