260 زن و مرد شیرازی به دنبال مرد شیاد بودند / کارت های بانکی شان کپی شده بود

به گزارش رکنا، سرهنگ "حشمت سلیمانی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک‌گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص گردید که تمامی این افراد پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز کارت بانکی آنان از طریق دستگاه اسکیمر کپی و از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی از 260 شهروند اقرار کرد، گفت: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً خودشان انجام دهند.

وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش فوریت سایبری) اطلاع‌رسانی کنند.

کدخبر: 795396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟