پیرمرد مشهدی از ترس آبرویش به کما رفت / او در سایت همسریابی گاف داد + جزییات

پرده اول: اتفاق شوکه کننده

تا خودشان را به خانه برسانند، کار از کار گذشته بود و پدرشان هوش نداشت. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و بدن نیمه جان مرد سال خورده به بیمارستان منتقل شد. پیرمرد علائم حیاتی اش به پایین ترین سطح رسیده بود برای همین بلافاصله به بخش مراقبت های ویژه منتقل و بستری شد.

هنوز کسی نمی دانست که چه اتفاقی پشت پرده این حادثه نهفته است. ماجرایی که بعد از برملا شدن آن فرزندان مرد سال خورده را شوکه کرد.

پرده دوم: رابطه شیطانی

شاید برای اینکه تنهایی اش را پر کرده باشد دست به این اقدام زد، اما نمی دانست که اعتماد بیجا به شخصی که نه او را دیده و نه می شناسد، روزی راه نفس هایش را بند بیاورد.

فرزندانش به تازگی گوشی تلفن همراه هوشمند برایش خریده بودند و با فعالیت در برخی از شبکه های اجتماعی در یک گروه تلگرامی همسریابی عضو شد. بعد از چند روز فعالیت مجازی اش با زنی جوان آشنا شد. آشنایی که رفته رفته به چت های وقت و بی وقتشان ختم شد. مرد سال خورده که بهار هفتادو پنجم زندگی اش را پشت سر می گذاشت به دنبال فردی می گشت تا شاید بتواند خلوت و تنهایی این روزهایش را پر کند.

همه چیز به یک باره تغییر کرد و آن ادبیات مهربانانه زن جوان رنگ عوض کرد. جملات عاطفی حالا که جنس سختی پیدا کرده بودند به تهدید و اخاذی بدل شده بودند. پیرمرد که چاره ای برایش نمانده بود، تسلیم خواسته های شیطانی زن شد و سر آخر هم راه نفسش بند آمد و به کما رفت.

پرده سوم: شرمساری بی سود

هیچ وقت نمی دانستند که ممکن است کارشان به جایی ختم شود که جان یک نفر را تهدید کنند. در حال انتقال محل سکونتشان بودند که مأموران همچون باز شکاری سر رسیده و آن ها را دستگیر کردند. ابتدا منکر هرگونه جرمی از سوی خود بودند و مدارک و شواهد پلیس را از پایه و اساس کذب می دانستند، اما ضد و نقیض گویی های هر سه نفرشان حقیقت مجرمانه و شیطانی آن ها را بر ملا کرد و النگوهای قانون بر دستانشان حلقه زد.

اگرچه هنوز مشخص نبود که سر چند نفر را زیر آب کرده و آبروی چند نفر را به بازی گرفته بودند اما آنچه از شواهد امر پیدا بود در آخرین اقدام شیطانی خود مردی سال خورده را از ترس به کما فرستاده بودند. اقدامی شیطانی که اگر مرد سال خورده حیات خود را به دست نیاورد، ممکن است پرونده شان رنگ جنایت بگیرد.

اگرچه سه متهم پرونده از این عمل خود شرمسار بودند اما این رفتار دیگر سودی نداشت چراکه یک خانواده در پشت اتاق شیشه ای بیمارستان چشم به ضربان سنگین پدر پیرشان دوخته بودند.

پرده چهارم: پرداخت حق السکوت

رفتار عجیب پدر، خالی شدن حساب او و به کما رفتن وی پاک ذهن مرد جوان را به خود مشغول کرده بود. احتمال می داد که این سه اتفاق به هم ربط داشته باشند، برای همین در اولین اقدام گوشی پدرش را بررسی کرد تا شاید بتواند سرنخی به دست آورد.

مرد جوان همچون کسی که در فضای تاریک یک اتاق در پی روشنایی می گردد، در تاریکی ماجرای به کما رفتن پدرش در پی یافتن حقیقت بود. به صورت کامل تلفن همراه پدرش را از تماس ها گرفته تا پیامک ها، بررسی کرد اما هیچ عایدش نشد.

هیچ وقت فکر نمی کرد که پدرش در شبکه های اجتماعی هم فعالیت داشته باشد. زمانی که صفحه تلگرامی او را بررسی کرد، به سرنخ هایی دست یافت که ماجرای راز آلود به کما رفتن پدرش به آن مربوط می شد. مرد سال خورده آخرین بار از طرف فردی ناشناس از طریق تلگرام پیام های تند و تهدید آمیزی را دریافت کرده بود. پیام هایی که ختم به واریز شدن ده ها میلیون تومان بی زبان به عنوان حق السکوت شده بود.

پرده آخر: چرا پیرمرد به کما رفت

روز گذشته رئیس پلیس فتای استان خراسان در مصاحبه اختصاصی از گشوده شدن پرونده ای تحت عنوان کلاهبرداری خبر داد که موجب به کما رفتن یک پیرمرد شده بود.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، مردی 75 ساله در پی دریافت اطلاعاتی از یک گروه همسریابی در آن عضو می شود و بعداز مدت کوتاهی با فردی ناشناس ارتباط برقرار می کند. از آنجا که فرد ناشناس از گردانندگان شبکه کلاهبرداری بوده است اعتماد پیرمرد را جلب کرده و بعد از مدتی با همدستی چند نفر دیگر نقشه شوم خود را عملی می کند.

این مقام ارشد پلیس فتای استان افزود: پیرمرد که اهل و ساکن شهرستان تربت جام است غافل از اینکه متهم چه خوابی برای او دیده به خواسته زن جوان که با او ارتباط داشته، اطلاعات خصوصی اش از جمله تصاویر خانوادگی خود را برای وی ارسال می کند. متهم اما در ادامه این رابطه، مرد سال خورده را با انتشار اطلاعات خصوصی اش در فضای مجازی تهدید می کند. پیرمرد نیز برای حفظ آبرویش به خواسته این فرد تن می دهد و مبلغ 170 میلیون تومان را به عنوان حق السکوت به شماره کارت هایی که زن جوان به او داده طی مراحل مختلف واریز می کند. در این بین مرد 75 ساله از ترس بی آبرو شدن میان اعضای خانواده و با توجه به استرس های عصبی به کما می رود.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: اعضای خانواده مرد سال خورده که با بررسی گوشی تلفن همراه او پی به ماجرا برده بودند بلافاصله به مرکز پلیس فتای شهرستان تربت جام مراجعه و طرح شکایت کردند. پرونده با توجه به حساسیت موضوع در اختیار کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای استان قرار گرفت و مأموران با تحقیقات گسترده میدانی رد متهمان را در شهرستان گلبهار زدند. مأموران به محض دستیابی به این سرنخ بی درنگ به سراغ متهمان رفتند و آن ها که در تدارک انتقال مخفیگاه خود بودند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی بیان کرد: متهمان مردی 30 ساله و 2 زن 26 و 27 ساله هستند که رابطه خانوادگی با یکدیگر دارند. این افراد بلافاصله به مرکز پلیس فتای استان منتقل شدند و تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفتند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم اصلی به همراه همسر و خواهرش از چندی پیش گروه های مختلف همسریابی را با نیت شیطانی راه اندازی کرده است. در این پرونده نیز یکی از متهمان با مرد سال خورده ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد او اقدام به اخاذی از وی کرده است.

سرهنگ جهانشیری گفت: اگرچه در این پرونده تعداد مال باختگان زیاد است اما این افراد از ترس آبرویشان تاکنون حاضر به طرح شکایت از گردانندگان این باند شیطانی نشده اند. با این همه، تحقیقات از این متهمان تا روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

کدخبر: 795141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟