جزییات جدید از چگونگی ورود سارقان به بانک ملی / نگهبان بانک کجا بود؟ + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 1.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:08

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی با تشریح جزئیات دستگیری عوامل سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه با گرامی‌داشت ولادت با سعادت امام رضا (ع) گفت: با تلاش خوب و اقدامات ارزشمند شبانه روزی و حرفه‌ای مأموران پلیس آگاهی تهران یکی از سرقت‌هایی که روی آن مانور داده شد و در بدو امر هیچ‌گونه سرنخی از آن نداشتیم.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: کار پلیس بعد از اطلاع رسانی دوستان در بانک ملی خیابان انقلاب از هشت صبح روز ۱۶ خرداد ماه شروع شد و همکاران با تشکیل تیم‌های متعدد و انجام اقدامات ویژه و فنی در کمتر از ۲۴ ساعت به جریان سرقت پی بردند و عناصر اصلی را شناسایی و متوجه شدند که چه کسانی هستند.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شد این مجرمین در تهران و برخی از شهرستان‌ها با چندین عملیات پلیسی که در برخی منجر به تیراندازی و مضروب شدن سارقین حین فرار شد، اکثر قریب به اتفاق اعضای تیم سرقت دستگیر شدند.

رحیمی عنوان کرد: بخشی از این سارقین در همان روز ابتدایی به خارج از کشور متواری شدند که با اقدام به موقع و سریع اینترپل ما و سرعت بی نظیر آن برای اعلام قرمز با اقدام هماهنگ با کشور مربوطه در کمترین زمان ممکن سه نفر از سارقین در آن کشور دستگیر شدند و در اختیار افسر رابط پلیس ما در آن کشور هستند.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: عوامل مرتبط آن‌ها که برخی فروشنده اموال مردم بودند نیز دستگیر شدند و تیم اصلی سرقت در این اقدام با تلاش شبانه روزی همکاران دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اموال مردم اعم از طلاجات، هزاران سکه و ارز کشف شد که با هماهنگی دستگاه قضائی و بانک ملی تحویل خواهد شد. مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه نکنند چون اینجا نمی‌شود تحویل داد.

سارقین سابقه سرقت از بانک دارند

رحیمی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که پلیس در گام اول با تمام وجود و توان و دغدغه‌مند پای این پرونده و همه پرونده‌ها آمده و تلاش می‌کنیم و از زندگی خود می‌گذریم و به‌گونه‌ای که این تیم عملیاتی که بیش از ۲۰ نفر از کارآگاهان زبده شبانه روز پای کار بودند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: به جهت عدم رعایت ابتدایی‌ترین اصول امنیتی سارقان از پارکینگ بانک وارد شدند و ۱۲ ساعت در محل حضور داشتند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بانک نگهبان‌ها را یک ماه قبل مرخص کردند، اظهار کرد: متأسفانه در خیلی از موارد شاهد این اهمال هستیم و به نظر می‌رسد باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

رحیمی تصریح کرد: سارقان توانستند ۱۶۸ صندوق را باز کنند؛ این در حالی است که همین بانک در ماه قبل پلیس پیشگیری نقاط ضعف را گوش زد می‌کند و بانک قبلی که در خیابان فلسطین مورد سرقت ناموفق قرار گرفت، توسط همین افراد صورت گرفته بوده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این سرقت ارتباطی با حمله سایبری اخیر ندارد، عنوان کرد: سارقین سابقه سرقت از بانک دارند.

وی افزود: به کارکنان بانک تا این لحظه مظنون نیستیم و دخالتی نداشتند و دو نفر به دلیل سهل انگاری بازداشت شدند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال آیا گزارش ترک فعل بانک ملی در خصوص این سرقت به دادستانی ارائه شده است، گفت: در بسیاری از موارد این موضوع به‌دادستانی اعلام شده و فصلی یک بار تمام بانک‌ها بازدید می‌شوند و چک لیستی دارند که باید رعایت شود و در مواردی که تعلل شود هم امضا از رئیس بانک گرفته می‌شود و هم به مراجع قضائی اعلام می‌شود.

کدخبر: 790337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیره خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟